Відповідальність перевізника

Загальні умови страхового продукту Відповідальність перевізника/експедитора

Інформаційний документ страхового продукту Відповідальність перевізника/експедитора

Реєстр посередників страхового продукту Відповідальність перевізника/експедитора

Програма страхування Страхування відповідальності перевізника/експедитора
Об’єкт страхування

Майнові інтереси, що не суперечать закону і пов'язані: з відшкодуванням Страхувальником заподіяної ним шкоди потерпілій третій особі або її майну, а також шкоди, заподіяної потерпілій третій особі при перевезенні вантажів.

Страхові ризики та обмеження страхування

СТРАХОВІ РИЗИКИ:

На страхування приймаються ризики, що самостійно обираються Страхувальником за таким переліком:

Відповідальність за вантаж - виникнення відповідальності Перевізника/Експедитора за збитки, завдані власнику вантажу в результаті загибелі, пошкодження або втрати всього або частини вантажу.

•  Невиконання Перевізником/Експедитором договірних зобов'язань - виникнення відповідальності за збитки, завдані власнику вантажу внаслідок:

Порушення терміну доставки (несвоєчасної доставки вантажу), що передбачений договором автоперевезення/експедирування; встановлених КДПВ; умовами FІATA; законодавством про автомобільний транспорт України; іншими нормативними актами.

Помилкового відправлення Перевізником/ Експедитором вантажу за невірною адресою.

Відшкодування замовнику перевезення (договірній стороні) митного збору, плати за перевезення, податків та інших обов'язкових зборів, а також витрат з виконання митних процедур, у разі загибелі, пошкодження або втрати всього або частини вантажу, відповідно до договору перевезення/експедирування та умов міжнародних конвенцій або національного законодавства.

•  Відшкодування витрат - витрати, що пов’язані з настанням страхового випадку, а саме:

Витрати на запобігання або зменшення розмірів збитку після настання страхового випадку, зокрема - витрати на збереження, перевантаження, сортування, перепакування, утилізацію пошкодженого вантажу, на додаткове перевезення вантажу до місця призначення, витрати на оплату послуг сюрвеєрів, експертів та аварійних комісарів.

Витрати на розслідування обставин страхового випадку і захист Перевізником/ Експедитором своїх інтересів, пов'язаних із звинуваченням в заподіяні шкоди вантажу в органах державної влади.

Відповідальність, пов'язана з митними процедурами - виникнення відповідальності Перевізника/ Експедитора, що пов’язана з митними процедурами:

Щодо сплати ввізного та вивізного мита, податків і зборів, а також відсотків за прострочення, які можуть накладатися відповідно до митних законів і правил відповідних країн при порушенні процедури перевезення вантажу із застосуванням Книжки МДП, установленої Конвенцією МДП.

Щодо сплати штрафів, які накладаються державними митними органами за порушення митних законів і правил відповідних країн - покриваються тільки у разі, якщо Перевізник/Експедитор дотримався умов.

Факт настання події, яка може бути визнана страховим випадком, є претензія, вимога, судовий позов, що пред’явлені Перевізнику/Експедитору у письмовій формі.

Якщо неможливо встановити точний час завдання збитку/шкоди, вони вважаються завданими у момент, коли це стало очевидним для потерпілої сторони.

Усі претензії до Перевізника/ Експедитора щодо відшкодування шкоди/збитку, завданих одним страховим випадком, будуть вважатися заявленими від дати подання першої з цих претензій.

Усі претензії, вимоги та позови, пред'явлені Перевізнику/ Експедитору за однією подією, вважаються пред'явленими щодо одного страхового випадку.

На страхування приймається відповідальність Страхувальника при здійсненні ним перевезення/експедирування вантажів наземними автотранспортними засобами.

Міжнародних перевезень відповідно до положень Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів по дорогах; умовами Міжнародної Федерації Асоціацій експедиторів.

Перевезень автомобільним транспортом в межах території України відповідно до положень чинного законодавства України про перевезення автомобільним транспортом (далі - транспортне законодавство України).

Обмеження страхування:

Без обмежень

Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності), якщо мінімальний та максимальний розміри страхової суми визначені умовами страхового продукту

Страхова сума (ліміти відповідальності) встановлюються договором страхування у гривні або в іноземній валюті за домовленістю його сторін. Страхова сума (ліміт відповідальності) за договором страхування може бути встановлена від 20 000,00 у.о. до 600 000,00 у.о.

  • Розмір страхової суми встановлюється за згодою між Страхувальником та Страховиком і зазначається у Договорі страхування.
  • Страхова сума може бути встановлена за окремим страховим ризиком, за групою страхових ризиків, за договором страхування в цілому або на інших умовах, зазначених у договорі страхування.
  • Договором страхування можуть бути передбачені страхові суми, що є граничними зобов’язаннями Страховика (ліміти відповідальності Страховика) за окремим страховим ризиком.
Мінімальний та максимальний розміри страхової премії та/або страхового тарифу

Договором страхування при його укладенні встановлюється розмір страхової премії на один ТЗ та загальна страхова премія за договором страхування відповідно до тарифної політики для цього страхового продукту. У договорі страхування страховий тариф не визначається.

Вид, мінімальний та максимальний розміри франшизи (за наявності) За кожним страховим ризиком, зазначеним в договорі страхування, встановлюється франшиза (частина збитків, що не відшкодовується Страховиком) щодо перевезень звичайних вантажів, окрема франшиза щодо перевезень вантажів підвищеного ризику (спеціальна франшиза), а також окремі франшизи у зв’язку з крадіжкою, пограбуванням, незаконним заволодінням (якщо такі ризики застраховані). Зазначені франшизи є безумовними. Розміри франшиз зазначаються в договорі страхування (мінімальний розмір франшизи 0 (відсутня), максимальний розмір франшизи 3 500,00 у.о.).
Територія та строк дії договору страхування [включаючи інформацію про порядок вступу його в дію та період(и) страхування (за наявності)

Територія страхування.

Страховий захист за договором страхування діє протягом перевезення, що проходить у звичайному порядку.

Територія дії договору страхування зазначається у договорі страхування.

Відповідальність Страховика за окремим перевезенням вантажу починається з моменту завантаження вантажу на ТЗ та підписання Страхувальником документів, що супроводжує вантаж (ТТН, CMR тощо) і закінчується з моменту доставки вантажу в пункт призначення та забезпечення доступу до вантажу вантажоодержувача, за умови, що всі події відбулися упродовж строку дії договору страхування з урахуванням усіх умов, що зазначені у договорі страхування.

У будь-якому разі Договір страхування не поширюється на території, що офіційно оголошені зонами бойових дій, воєнних конфліктів (війн), зон, що підпадають під санкції ООН, Європейського Союзу, Сполучених Штатів Америки, а також, незалежно від оголошення, на наступні території та регіони:

  • Російської Федерації, включаючи: Кабардино-Балкарії, Північної Осетії, Інгушетії, Чечні, Дагестану, Абхазії, Південної Осетії, Нагірного Карабаху; Республіки Беларусь, Азербайджану.

наземної території Автономної Республіки Крим, Донецької та Луганської областей України. України тимчасово окуповані території, в тому числі території Автономної Республіки Крим, територій які вийшли з-під контролю органів влади України, зон/районів воєнних або бойових дій, зон воєнних або збройних конфліктів, території проведення антитерористичної операції  об’єднаних сил, у тому числі відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 або інших нормативних актів, що регулюють питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окуповані території України.

  • Придністровської Молдавської Республіки, за виключенням випадків, коли документи необхідні для врегулювання страхового випадку та передбачені умовами Договору страхування, видані повноваженими органами Республіки Молдова.
  • Турецької Республіки Північного Кіпру.
  • Італія, до півдня від Рима (за ризиками крадіжки, пограбування, викрадення).
  • При перевезеннях автотранспортом по території Італії, Польщі, Чехії, Болгарії, Туреччини, Угорщини, Румунії, Сербії, Чорногорії, Хорватії, Словенії, Боснії, Македонії та країн колишнього СРСР зупинки і стоянки проводяться тільки на території митних складів, що охороняються, і на спеціальних стоянках для вантажного транспорту з контрольованим режимом в’їзду та виїзду, що охороняються. При недотриманні Страхувальником цієї вимоги Страховик має право відмовити Страхувальнику у страховій виплаті або зменшити його розмір.

Умовами договору страхування можуть бути передбачені інші обмеження щодо території страхового покриття.

Строк дії договору страхування

  • Строк дії Договору страхування встановлюється за згодою Страховика і Страхувальника та зазначається в Договорі страхування
  • Договором страхування можуть бути передбачені часові обмеження щодо дії страхового захисту за Договором страхування (періоди страхування) в межах загального строку дії Договору страхування.
  • Якщо інше не передбачено Договором страхування/, Договір страхування набирає чинності з 00 годин 00 хвилин (за київським часом) дня, наступного за днем сплати страхової премії чи її першої частини (у разі сплати страхової премії частинами) у повному обсязі згідно з умовами Договору на поточний рахунок Страховик, та закінчується о 24 годин 00 хвилин дати, що зазначена в Договорі страхування як дата закінчення строку дії Договору страхування
  • Дія Договору страхування не поширюється на події, що мають ознаки страхового випадку, які настали до набрання чинності Договором страхування.

Якщо інше не передбачено Договором страхування, Страховий захист діє протягом усього строку дії Договору страхування, окрім випадків зупинення дії страхового покриття через несплату Страхувальником чергової частини страхової премії (при сплаті Страхувальником страхової премії в обсязі та строки, встановлені Договором страхування.

  • якщо друга чи наступна частини страхової премії не надійшли в строки, визначені Договором страхування як строк сплати частини страхової премії, дія страхового покриття за Договором страхування (зобов’язання Страховика здійснити виплату страхового відшкодування в разі настання страхового випадку) зупиняється після завершення 24 години (за київським часом) дня, до якого Страхувальник має сплатити частину страхової премії згідно з умовами Договору страхування.
  • у разі сплати Страхувальником простроченої частини страхової премії впродовж 10 (десяти) календарних днів після дати, зазначеної в Договорі страхування, як дата сплати відповідної частини страхової премії, Страхове покриття поновлює дію з 00 годин 00 хвилин (за київським часом) дня, наступного за днем надходження простроченої частини страхової премії на поточний рахунок Страховика.

З моменту зупинення дії страхового покриття та до моменту відновлення дії страхового покриття, страховий захист за Договором страхування не діє, і Страховик не несе зобов’язань щодо здійснення страхових виплат за подіями, що сталися у період зупинення дії страхового покриття за Договором страхування. При цьому, строк дії Договору страхування не змінюється.

Якщо Страхувальником построчено термін сплати страхової премії, встановлений Договором страхування, дія Договору страхування припиняється, страхування не здійснюється, а події, що виникатимуть протягом неоплаченого періоду, ні в якому разі не розглядатимуться як страхові випадки.

Договором страхування може бути передбачений інший порядок сплати страхової премії та період страхового покриття за кожне окреме перевезення в залежності від умов страхового покриття.

Винятки із страхових випадків та

За цими умовами не підлягають відшкодуванню збитки, що відбулися внаслідок:

  • Війни, вторгнення військ, дій противника, воєнних дій (незалежно від того, була оголошена війна чи ні), громадянської війни, заколоту, революції, повстання, бунту, страйку, локауту, громадянських заворушень, наказів військової влади або протиправного присвоєння права віддавати накази, дій саботажників або осіб, що діють за дорученням або від імені політичних організацій або взаємодіють з ними, якщо інше не передбачено умовами Договору страхування;
  • Конфіскації, примусового відчуження, реквізиції, знищення або ушкодження по розпорядженню існуючого де-факто або де-юре уряду або іншої установи влади арешту (проведеного цивільною або військовою владою) або будь-якої спроби це вчинити;
  • прямого чи непрямого впливу ядерного вибуху, радіації чи радіоактивного зараження, забруднення, пов’язаних із будь-яким застосуванням атомної енергії і використанням радіоактивних матеріалів, хімічного забруднення;
  • надзвичайних і невідворотних стихійних лих, до яких, зокрема, відносяться: урагани, бурани, бурі, смерчі, торнадо, тайфуни, цунамі, шторми, землетруси, селеві потоки, снігові обвали, виверження вулканів тощо;
  • порушення водієм вимог замовника перевезення та Інструкції для водіїв (невід’ємна частина Договору страхування), митних процедур, правил перевезення вантажів автомобільним транспортом, збереження або декларування вантажів;
  • видачі вантажу особі, яка не мала права його отримувати;
  • передачі третім особам митного документа, використання якого передбачено положеннями нормативного акту, який обумовлює відповідну митну процедуру;
  • експлуатації технічно несправного ТЗ що призвело до виходу з ладу його окремих систем і механізмів, контейнера, обладнання, в тому числі рефрижераторного обладнання при перевезенні вантажів, які вимагають спеціального температурного режиму перевезення; ТЗ, який не пройшов обов’язкового технічного контролю в установленому порядку; переобладнання, зміни конструкції ТЗ з порушенням вимог діючих правил, стандартів, нормативів, допусків заводів-виробників;
  • використання рефрижераторного обладнання, що не має пристрою контролю і запису температурного режиму, а також використання рефрижераторних/ізотермічних причепів/напівпричепів віком понад 12 років, якщо Договором страхування не передбачені інші умови;
  • непридатності або невідповідності ТЗ для безпечного перевезення вантажу;
  • нестачі вантажу при цілісності зовнішньої упаковки та пломб вантажовідправника та митних органів;
  • прийняття міжнародних і місцевих законодавчих актів, які змінюють порядок ввезення, вивезення або транзиту вантажів, і вступили в дію після прийняття Страхувальником вантажу до перевезення;
  • перевезення вантажу підвищеного ризику відповідно до умов, зазначених у Договорі страхування та Договору якщо про його перевезення не обумовлено у Договорі страхування;
  • заподіяння шкоди вантажем працівникам Страхувальника;
  • грубої необережність Страхувальника, Вигодонабувача або будь-кого з їх представників, a також порушення встановлених правил і норм навантаження, розвантаження, перевезення, складування та зберігання вантажу;
  • вчинення Страхувальником або особою, на користь якої укладено Договір страхування, умисного кримінального правопорушення, що призвело до настання страхового випадку;
  • подання Страхувальником неправдивих відомостей про об’єкт страхування, обставини, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, або про факт настання страхового випадку;
  • одержання страхувальником/ особою, якій заподіяно збитки, повного відшкодування збитків від особи, яка їх заподіяла. Якщо збиток відшкодований частково, страхова виплата здійснюється з вирахуванням суми, отриманої від зазначеної особи як відшкодування збитків;
  • заподіяння вантажем шкоди здоров`ю живих істот (крім людей);
  • передачі Книжки МДП третій особі чи невчасного повідомлення Гарантійної асоціації про втрату книжки МДП (невчасним є неповідомлення впродовж трьох днів про втрату Книжки МДП);
  • перевезення вантажу при переїзді в інше приміщення, виробничий комплекс або при зміні місця проживання; знаходження вантажу на складі для передпродажного зберігання або дистрибуції; при перевезенні власного вантажу (майна) Страхувальника або вантажу (майна), право власності на який може за будь-яких причин переходити до Страхувальника;
  • переміщення, навантаження, розвантаження, розміщення вантажу вантажовідправником чи вантажоодержувачем або особами, які діяли від їх імені;
  • несвоєчасне повідомлення Страховика про зміни в інформації, наданій Страхувальником при укладанні Договору страхування, які впливають на ступінь страхового ризику;
  • невірного розміщення, невідповідного упакування, недостатнього закріплення вантажу вантажовідправником або його представником; відправлення вантажу в ушкодженому стані; недостатності або незадовільного маркування і нумерації вантажних місць;
  • псування або знецінення вантажу внаслідок дії зовнішніх фізичних чинників, окрім випадків, коли таке псування або знецінення спричинені вогнем, незаконним заволодінням або як прямий наслідок зіткнення чи перекидання ТЗ;
  • пошкодження вантажу черв’яками, гризунами чи комахами, відколювання фарби, подряпинами, пошкодженням лакового покриття, емалі, скла;
  • нестачі, псування чи пошкодження вантажу внаслідок природних причин, пов’язаних з перевезенням вантажу на відкритому рухомому складі;
  • впливу або зміни температури в результаті поломки або неналежного функціонування (припинення належного функціонування) рефрижераторного, холодильного, ізотермічного обладнання з будь-яких причин, навіть якщо поломка обладнання відбулась внаслідок страхового випадку;
  • незаконного заволодіння вантажем з ТЗ, залишеного без нагляду; іншого незаконного заволодіння вантажем шляхом шахрайства привласнення, розтрати або зловживанням службовим становищем;
  • прямих або непрямих наслідків попадання будь-якого вірусу у програмне забезпечення або електронну базу даних, та/або злочину у сфері використання комп’ютерних систем, комп’ютерних мереж і мереж електрозв’язку внаслідок дій третіх осіб, які можуть бути кваліфікованими статтею 361 Кримінального кодексу України; використання ТЗ з вантажем представниками органів правопорядку;
  • виникнення відповідальності Страхувальника, яка визначена Конвенцією МДП;
  • невиконання Страхувальником його представником або особами, які знаходяться з ним у трудових чи договірних відносинах) Закону України «Про транспортну – експедиторську діяльність»;
  • перевезення небезпечних вантажів які здійснюються на умовах «Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів» (угода ДОПОГ), Женева, 30.09.1957 року.

Страховик не відшкодовує:

  • моральну (немайнову) шкоду;
  • непрямі збитки та неотримання прибутку;
  • збитки завдані навколишньому середовищу (екологічна шкода);
  • збитки, що виникли внаслідок неплатоспроможності Страхувальника;
  • збитки, що сталися внаслідок природних властивостей вантажів, внаслідок яких вони піддаються повній або частковій втраті чи пошкодженню, зокрема, внаслідок поломки, корозії, гниття, усушки, нормального витоку або дії молі чи шкідників; нестачі вантажу що не перевищує норм природних втрат;
  • збитки/витрати, які не підтверджені документально;
  • збитки, що виникли внаслідок дій Страхувальника (його представника або осіб, які знаходяться з ними у трудових чи договірних відносинах), в стані алкогольного сп'яніння, під впливом наркотичних чи токсичних речовин під час виконання ними своїх службових, трудових чи договірних обов’язків, пов’язаних із здійсненням діяльності перевізника;
  • збитки, що виникли при перевезенні вантажу ТЗ, що не зазначені в Договорі страхування;
  • витрати на довічне утримання;
  • збитки, претензії, позови та вимоги, що завдані з причин, про які Страхувальнику було відомо до початку дії Договору страхування, але про які він не повідомив Страховика;
  • збитки при перевезенні і експедируванні:
  • вантажу з оголошеною вартістю, якщо про таке перевезення не обумовлено у Договорі страхування;
  • контрабандних вантажів, вантажів, щодо яких встановлено спеціальний режим обігу; тварин;
  • цінних вантажів, зокрема: злитків дорогоцінних металів і виробів з них; дорогоцінних каменів і цінних ювелірних виробів; банкнот і монет; облігацій, платіжних коштів або цінних паперів іншого роду; паспортів та інших документів, що засвідчують особу; творів мистецтва; предметів антикваріату; племінних тварин;
  • поштових перевезень (кореспонденції, посилок тощо); небіжчиків; обстановки і меблів при переїздах;
  • збитки/витрати, які виникли при перевищенні встановлених обмежень швидкості руху більше як на 50 км/год.

Календарний перехід, або будь-яка календарна зміна, включаючи високосні роки, самі по собі не є страховою подією в рамках Договору страхування.

Застереження про виключення радіоактивного забруднення.

В будь-якому випадку страхування не покриває втрату, пошкодження, відповідальність або витрати, що є прямим або непрямим наслідком або виникли в результаті:

  • іонізуючого радіоактивного випромінювання або радіоактивного забруднення будь-яким ядерним паливом, або ядерними відходами, або в результаті вибуху ядерного палива;
  • радіоактивних, токсичних, вибухонебезпечних або інших небезпечних або забруднюючих особливостей будь-якої ядерної установки, реактора або інших конструкцій, що використовуються при роботі з ядерними матеріалами і ядерними компонентами;
  • будь-якої зброї або пристрою, що використовує атомний або ядерний синтез, або інші подібні реакції, такі як дія радіації або радіоактивної речовини;
  • радіоактивних, токсичних, вибухонебезпечних або інших небезпечних, або забруднюючих властивостей будь-якої радіоактивної речовини. Виключення в цьому застереженні не поширюються на радіоактивні ізотопи, що не входять до складу ядерного палива, у випадку якщо дані ізотопи виготовлені, перевозяться, зберігаються або використовуються для комерційних, сільськогосподарських, медичних, наукових або інших подібних мирних цілей.
  • Застереження про виключення хімічної, біологічної, біохімічної, електромагнітної зброї і кібератак.

В будь-якому випадку страхове покриття не розповсюджується на втрати, пошкодження, відповідальність або витрати, що прямо або непрямо викликані, настали внаслідок наступного:

  • будь-якої хімічної, біологічної, біохімічної або електромагнітної зброї;
  • використання або роботи з метою нанести ушкодження будь-якого комп’ютера, комп'ютерної системи, комп'ютерного програмного забезпечення, комп'ютерного вірусу або процесу, або будь-якої іншої електронної системи.

Виключення війни п’яти держав:

Страховик не несе відповідальність за втрату, збиток або витрати, що виникають внаслідок початку війни (незалежно від того, було оголошення війни чи ні) між будь-якими з наступних країн: Великобританія, Сполучені Штати Америки, Франція, Російська Федерація та Китайська Народна Республіка.

  • Російське-Українське застереження про виключення:

Не покриваються усі збитки, пошкодження, відповідальність або витрати, безпосередньо спричинені поточним російсько-українським конфліктом, або пов’язані з ним та/або будь-яким розширенням такого конфлікту. Також, виключаються збитки, пошкодження, відповідальність, або витрати, якщо вищезазначений конфлікт вважається безпосередньою причиною таких збитків, пошкоджень, відповідальності, або витрат. Це, також, включає, але не обмежується конфіскацією, експропріацією, націоналізацією, позбавленням, або обмеженням руху суден і вантажів на території вищезазначених країн.

У будь-якому випадку відшкодуванню не підлягає Податок на Додану Вартість щодо вантажу, який ввозиться на митну територію України.

Страховик не відшкодовує збитки за наступні види вантажів: твори мистецтва; предмети антикваріату; племінні тварини; паспорти і інші документи, що засвідчують особу; платіжні засоби; злитки дорогоцінних металів і вироби з них; ювелірні вироби; дорогоцінні камені і вироби з них.

Страховик не надає страхове покриття і не несе обов’язок та відповідальності стосовно відшкодування будь-якого збитку, якщо надання цього покриття, відшкодування збитків, або надання будь-якої послуги  поставить Страховика під загрозу застосування будь-яких санкцій, заборон чи обмежень Організації Об'єднаних Націй або торгових чи економічних санкцій, закону і правил Європейського Союзу, Сполученого Королівства та Сполучених Штатів Америки.

Договором страхування може бути звужено та/або уточнено (конкретизовано) обсяг страхового покриття (уключаючи визначені ознаки, причини та/або умови настання події, у разі наявності яких подія може бути визнана страховим випадком) та інші умови страхування, на підставі яких укладається такий Договір страхування.

Підставою для відмови Страховика у здійсненні виплати страхового відшкодування є:

  • навмисні дії Страхувальника або особи, на користь якої укладено Договір, спрямовані на настання страхового випадку. Зазначена норма не поширюється на дії, пов’язані з виконанням ними громадянського чи службового обов’язку, в стані необхідної оборони (без перевищення її меж) або захисту майна, життя, здоров’я, честі, гідності та ділової репутації. Кваліфікація дій Страхувальника або особи, на користь якої укладено Договір, встановлюється відповідно до чинного законодавства України;
  • вчинення Страхувальником або іншою особою, на користь якої укладено Договір, умисного кримінального правопорушення, що призвів до страхового випадку;
  • подання Страхувальником свідомо неправдивих відомостей про предмет Договору або про факт настання страхового випадку;
  • отримання Страхувальником повного відшкодування збитків від особи, винної у їх заподіянні. При цьому, якщо збиток відшкодований частково і є меншим за повне відшкодування, то він підлягає відшкодуванню Страховиком за вирахуванням суми, яку Страхувальник вже отримав від винної особи;
  • несвоєчасне повідомлення Страхувальником про настання страхового випадку без поважних на це причин або створення Страховикові перешкод у визначенні обставин, характеру та розміру збитків;
  • ненадання Страховику всіх необхідних документів та доказів, а також невиконання всіх формальностей, необхідних для  реалізації Страховиком права вимоги до особи, винної в заподіянні збитку; 
  • ненадання письмових пояснень із зазначенням часу, місця та обставин настання страхового випадку водієм та/або особою, що супроводжувала вантаж, окрім випадків смерті вказаних осіб, підтвердженої відповідною довідкою;
  • відмова Страхувальника/Вигодонабувача від права вимоги до особи, винної в заподіянні збитку (в тому числі надання гарантій або прийняття зобов’язань Страхувальником/Вигодонабувачем – не вимагати відшкодування збитків від особи, винної у їх заподіянні, або обмежити розмір відшкодування збитків);
  • інші випадки, передбачені законодавством України, Договором страхування.

Відмова Страховика у виплаті страхового відшкодування може бути оскаржена Страхувальником в судовому порядку.

Ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком, групою страхових ризиків та/або страхових випадків (за наявності), іншими складовими страхового продукту .

Договором страхування можуть бути передбачені страхові суми, що є граничними зобов’язаннями Страховика (ліміти відповідальності Страховика) за окремим страховим ризиком.

Порядок розрахунку та умови здійснення страхових виплат

У разі настання події, що має ознаки страхового випадку:

при настанні події, що має ознаки страхового випадку, Страхувальник зобов’язаний:

  • Негайно (але не пізніше 12 годин) після того, як Страхувальнику стало відомо про настання події, що може бути визнана страховим випадком, повідомити Страховика і діяти відповідно до рекомендацій Страховика.
  • Ужити всіх необхідних заходів для запобігання збільшення розміру збитку/шкоди та усунення причин, що призводять до додаткового збитку/шкоди.
  • Ужити всіх необхідних заходів, спрямованих на недопущення вивантаження вантажу з ТЗ, порушення упаковки вантажу, користування вантажем до прибуття Страховика (його представника), за винятком випадку, коли вивантаження або перепакування вантажу здійснюються з метою забезпечення його збереження.
  • Якщо огляд вантажу проводиться безпосередньо вантажоодержувачем, водій або інша особа, уповноважена Страхувальником, беруть участь у проведенні огляду, митного огляду, підписують документи складені за їх участю та роблять у цих документах необхідні зауваження та застереження.
  • Негайно повідомити представників уповноважених органів залежно від характеру події за місцем її настання (у т.ч. за кордоном) і забезпечити наявність документів, що підтверджують настання страхового випадку.
  • Забезпечити збереження вантажу до прибуття уповноважених органів, представника Страховика, повідомити про цей випадок в найближчий митний орган.
  • Всі витрати на оформлення та надання документів, що підтверджують факт настання страхового випадку, лягають на Страхувальника.
  • Зробити детальні фото- та/або відео зйомку пошкодженого вантажу, ТЗ, місця події, оточуючих предметів тощо, які будь-яким чином пов’язані з страховим випадком.
  • Без письмової згоди Страховика не робити заяв і не брати на себе зобов'язань із добровільного відшкодування збитку, не визнавати повністю чи частково своєї відповідальності й не підписувати будь-яких документів, що встановлюють розміри збитку за вимогами, висунутими до нього у зв'язку зі страховим випадком, окрім випадків, передбачених законодавством держави, на території якої стався страховий випадок.
  • Подати письмову Заяву про страхову виплату (за встановленою Страховиком формою) не пізніше 3-х (двох) робочих днів від моменту його настання/моменту, коли Страхувальник дізнався про настання страхового випадку. Якщо з поважних причин Страхувальник, не зміг подати Страховику заяву про страховий випадок у встановлений цим Договором термін, він зобов’язаний підтвердити це документально.
  • Надати Страховику (його представнику) можливість провести огляд місця події, вантажу, ТЗ та провести розслідування причин, обставин та розміру збитків, приймати участь в заходах щодо зменшення розміру збитку/шкоди.
  • Виконувати всі розпорядження і рекомендації Страховика або його уповноважених представників.
  • Направити письмову вимогу до осіб, відповідальних за заподіяний збиток/шкоду (у разі наявності таких осіб), а також отримати від компетентних органів відповідні довідки, які мають інформацію про підстави накладення відповідальності на цих осіб.

В Договорі страхування можуть бути передбачені інші дії Сторін при настанні страхового випадку.

Якщо з поважних причин Страхувальник або його представник не мали можливості повідомити Страховика про настання події, яка може бути визнана страховим випадком, це має бути підтверджено документально.

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов’язків, визначених договором страхування, включаючи несвоєчасне повідомлення про настання страхового випадку без поважних причин та несвоєчасну сплату страхової премії або її наступної частини Страховик має право прийняти рішення щодо відмови у виплаті страхового відшкодування у разі несвоєчасного повідомлення Страхувальником (особою, визначеною у договорі страхування або законодавством), про настання події, що має ознаки страхового випадку, без поважних причин або невиконання інших обов’язків, визначених договором страхування або законодавством, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання події, що має ознаки страхового випадку, або розмір заподіяної шкоди (збитків).
Інформація про можливість придбати страховий продукт окремо, якщо такий продукт пропонується разом із супутнім та/або додатковим товаром, роботою або послугою, що не є страховою, як складова одного пакета або договору Страховий продукт не пропонується разом із супутнім та/або додатковим товаром.
Інформація про страховий продукт, якщо такий продукт є додатковою страховою послугою (в якості складової одного пакету або договору) до інших товарів, робот або послуг, що не є страховими Страховий продукт не є додатковим до інших товарів, робіт або послуг, що не є страховими.
Умови отримання знижки на страховий продукт та акційні пропозиції страховика (за наявності), включаючи терміни їх дії Знижки та акційні пропозиції за цим страховим продуктом не надаються.
Перелік відомостей, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, та/або інформацію про інші обставини, що враховуються під час визначення розміру страхової премії

До інформації, яка має істотне значення для оцінки страхового ризику відносяться відомості про: категорія вантажів, що перевозиться, типи транспортних засобів, валовий фрахт, напрямки перевезень.

 

Відповідальність перевізника/експедитора за доставку вантажів на умовах міжнародних конвенцій, цивільного кодексу України та з використанням транспортних консаментів

Хто може бути застрахований?

Українські та іноземні експедитори, що здійснюють експедицію вантажів по території України та інших держав.

Що може бути застраховане?

Відповідальність експедитора за доставку вантажів на умовах міжнародних конвенцій, цивільного кодексу України

Страхові ризики

  • відповідальність за вантаж — настання відповідальності страхувальника за втрату, нестачу, ушкодження або псування вантажу під час перевезення;
  • відповідальність по відшкодуванню витрат — настання відповідальності страхувальника по відшкодуванню оплати за перевезення (фрахту), митних зборів і пошлин, а також інших витрат, пов’язаних з перевезенням, у зв’язку з повною або частковою втратою вантажу;
  • відповідальність перед третіми особами — настання відповідальності страхувальника за заподіяння збитку вантажем власності третіх осіб під час перевезення;
  • відповідальність, пов’язана з митними процедурами — настання відповідальності страхувальника за порушення митних процедур, установленних митними правилами у відношенні ввозу, вивозу і транзиту вантажів;
  • договірна відповідальність (відповідальність за помилки та недогляди персоналу) — настання відповідальності страхувальника за невиконання, або неналежне виконання, договірних зобов’язань, включаючи:
  • запізнення доставки вантажу,
  • невиконання інструкцій відправника,
  • невірне оформлення документів,
  • невірне засилання (з відшкодуванням витрат на пересилання по правильній адресі).

Додаткове страхування

Витрати — витрати, понесені страхувальником з метою зменшення розмірів збитку, розслідування обставин страхової події та захисту своїх інтересів у судових і арбітражних органах; спасіння майна після аварії, включаючи сортування, перепакування, перевантаження.

Варіанти страхування

  • відповідальність експедитора при перевезенны по території України;
  • відповідальність експедитора при перевезеннях по території України та інших держав.

Орієнтовна тарифна сітка

Річна премія розраховується на базі валового збору фрахту, типу вантажів, що перевозиться, маршрутів перевезення та іншої інформації, що зазначається у заяві на страхування.