Вантажі

Загальні умови страхового продукту «Страхування вантажу та багажу (вантажобагажу)»

Реєстр посередників cтрахового продукту «Страхування вантажу та багажу (вантажобагажу)»

Програма страхування Cтрахування вантажу та багажу (вантажобагажу)
Об’єкт страхування

Майнові інтереси, що не суперечать закону і пов'язані з користуванням та розпорядженням Застрахованим вантажем, не залежно від способу та умов його перевезення.

Страхові ризики та обмеження страхування

Страхові ризики (випадкові події) згруповані у відповідності до нижчезазначених варіантів страхового захисту:

  • Варіант страхування ІСС «А» - «З відповідальністю за всі ризики». Відшкодовуються збитки від загибелі, втрати або пошкодження всього вантажу або його частини, що відбулися внаслідок будь – яких подій.
  • Варіант страхування ІСС «В» - «З відповідальністю за часткову аварію». Відшкодовуються збитки від загибелі, втрати або пошкодження всього вантажу або його частини, що стались внаслідок:
    • пожежі або вибуху;
    • посадки судна на мілину, викидання на берег, затоплення, перекидання судна або випадку, коли судно тоне;
    • перекидання або сходу з рейок наземного ТЗ;
    • зіткнення або дотику (навалу) судна, ліхтера, баржі або іншого ТЗ з будь – яким зовнішнім об’єктом, за виключенням контакту з водою;
    • розвантаження вантажу в порту або в місці лиха в результаті аварії на судні;
    • землетрусу, виверження вулкану, удару блискавки;
    • пожертвування при загальній аварії;
    • викидання вантажу за борт або змиву вантажу хвилею за борт;
    • протікання морської, озерної або річкової води в судно, ліхтер, баржу, трюм, інший ТЗ, контейнер, ліфтван або місце зберігання вантажу.
    • відшкодування збитків від повної загибелі цілого місця вантажу, що впало за борт або упущене в процесі навантаження на судно, ліхтер, баржу або інший ТЗ або в процесі вивантаження з нього.
  •  «Варіант страхування ІСС «С» - «Без відповідальності за пошкодження, крім випадків аварії». Відшкодовуються збитки від загибелі, втрати або пошкодження всього вантажу або його частини, що стались внаслідок:
    • пожежі або вибуху;
    • посадки судна на мілину, викидання на берег, затоплення, перекидання судна або випадку, коли судно тоне;
    • перекидання або сходу з рейок наземного ТЗ;
    • зіткнення або дотику (навалу) судна, ліхтера, баржі або іншого ТЗ з будь – яким зовнішнім об’єктом, за виключенням контакту з водою;
    • розвантаження вантажу в порту або в місці лиха в результаті аварії на судні.
    • пожертвування при загальній аварії;
    • викидання вантажу за борт або змиву вантажу хвилею за борт.
  •  Варіант страхування покриття ІСС «N» – «З відповідальністю за названі ризики». Відшкодовуються збитки від загибелі, втрати або пошкодження всього вантажу або його частини, що стались внаслідок:
    • пожежі, вибуху;
    • аварії або зіткнення наземних засобів перевезення, їх удару об рухомі або нерухомі предмети, дорожньо-транспортної пригоди під час перевезення вантажу автомобільним ТЗ, сходження з рейок залізничних ТЗ (далі – Аварія);
    • протиправних дій третіх осіб (крадіжки зі зламом, грабежу, розбою):
      • викрадення всього або частини вантажу (цілих вантажних місць) шляхом крадіжки зі зламом, грабежу, розбою;
      • навмисне пошкодження або знищення всього або частини вантажу (цілих вантажних місць) третіми особами, включаючи підпал;
      • провалу та (або) руйнування інженерних споруд.
  •  Варіант страхування покриття ІСС «D», а саме: покриття збитків, що сталися внаслідок настання однієї або кількох, окремо обраних Страхувальником ризиків, зазначених у Варіантах: ІСС «А»», ІСС «В», ІСС «С».

Додаткове покриття.

Договором страхування може бути передбачено включення до Варіантів страхування «ІСС «А», «ІСС «В», ІСС «С», ІСС «N» додаткового обсягу страхового покриття, а саме:

  • Пошкодження, загибелі або втрати рефрижераторних вантажів, які настали внаслідок впливу температури на застрахований вантаж (далі – рефрижераторні вантажі), а саме: псування, загибель, знищення або пошкодження застрахованого вантажу через вихід з ладу/поломку пристрою для підтримки температурного режиму ТЗ або контейнеру (далі – рефрижераторна установка)
  • Проміжного (тимчасового) зберігання - Страховик відшкодовує збитки під час Проміжного (тимчасового) зберігання (далі – зберігання застрахованого вантажу) та/або зберігання застрахованого вантажу у пунктах перевантажень/перевалок/експозиції, та/або під час зберігання вантажу в місці доставки/експозиції та вивантаження, що сталися внаслідок:
    • протиправних дій Третіх осіб (крадіжки з проникненням, грабежу, розбою, умисного знищення або пошкодження застрахованого вантажу Третіми особами);
    • пожежі, вибуху, впливу продуктів горіння і застосування заходів пожежогасіння;
    • просадки грунту, підмочки або затоплення ґрунтовими водами;
    • аварій водопровідної, опалювальної, каналізаційної, протипожежної систем, затоплення з сусідніх приміщень;
    • стихійних лих.
  • Навантаження та/або розвантаження та/або перевантаження застрахованого вантажу (далі - навантаження/розвантаження/перевантаження) включаючи період очікування завантаження застрахованого вантажу на ТЗ в пункті відправлення та після вивантаження застрахованого вантажу з ТЗ в пункті призначення.

Договором страхування може бути передбачено включення до Варіантів страхування «ІСС «А», «ІСС «В», ІСС «С» додаткового обсягу страхового покриття, а саме:

  • «Воєнні ризики» (згідно з Застереженням ІСС А CL 255 01/01/82), а саме - пошкодження, загибелі або втрати вантажу, які настали внаслідок:
    • військових дій або військових операцій (незалежно від того чи був оголошений стан війни/воєнний стан чи ні), вторгнення, повстання, громадянської війни, революції, заколоту, громадських заворушень, які приймають масштаби або доходять до масштабів народного повстання, військового перевороту, захоплення влади, введення воєнного стану чи стану облоги;
    • захоплення, конфіскації, арешту, забороною пересування або затримання (за виключенням піратства) та їх наслідків, або будь-яких спроб таких дій;
    • пошкодження або знищення застрахованого вантажу покинутими (блукаючими) мінами, торпедами, бомбами чи іншими покинутими знаряддями війни.
  • «Страйкові ризики» (згідно з Застереженням ІСС А CL 256 01/01/82), а саме - пошкодження, загибелі або втрати вантажу, які настали внаслідок:
    • дій заколотників, робітників та осіб, які зазнали локауту та беруть участь у робітничих або вуличних заворушеннях або громадянських хвилюваннях;
    • терористичного акту.

Договором страхування може бути передбачено:

  • відшкодування збитків/витрат Страхувальника, що мають прямий та безпосередній зв'язок зі страховими ризиками, передбаченими Варіантами страхування «ІСС «А»», ІСС «В», «ІСС «С», а саме:
    • збитки, витрати/ внески по загальній аварії (у випадку перевезення застрахованого вантажу водним транспортом) відповідно до ст. 277-293 «Кодексу торговельного мореплавства України»;
    • усі необхідні та доцільно зроблені витрати по рятуванню застрахованого вантажу, а також витрати по зменшенню збитку та встановленню його розміру, якщо такий збиток відшкодовується за вищезазначеними умовами страхування;
  • включення до обраного Варіанту страхування «ІСС «В»», Варіант ІСС «С» ризики пошкодження, загибелі або втрати вантажу, які настали внаслідок:
    • протиправних дій третіх осіб (крадіжки зі зламом, грабежу, розбою), а саме: викрадення всього або частини вантажу (цілих вантажних місць) шляхом крадіжки зі зламом, грабежу, розбою; навмисного пошкодження або знищення всього або частини вантажу (цілих вантажних місць) третіми особами, включаючи підпал.;
    • дорожньо-транспортної пригоди, що сталася з автомобільним транспортом, зазначеним у Договорі страхування.

Обмеження страхування:

  • Строк проміжного (тимчасового) зберігання є обмеженим строком, з моменту доставки такого вантажу в місце призначення, але в будь-якому випадку не більше 60 (шістдесят) послідовних календарних днів в кожному з пунктів зберігання з дня доставки застрахованого вантажу в пункт перевантаження та/або проміжного зберігання.
  • При навантаженні/розвантаженні, період очікування є обмеженим строком, з моменту доставки такого вантажу в місце перевантаження та/або проміжного/тимчасового зберігання, але в будь-якому випадку не більше 30 (тридцять) послідовних календарних днів в кожному з пунктів зберігання з дня доставки застрахованого вантажу в пункт перевантаження та/або проміжного зберігання.
  • При страхуванні вантажу від пропажі ТЗ безвісти, то страховий ризик виникає за відсутності відомостей про місцезнаходження ТЗ, який перевозив застрахований вантаж, при виконанні наступних умов:
    • щодо перевезень наземним ТЗ – після закінчення 30 календарних днів з часу запланованого прибуття наземного ТЗ в пункт призначення або 60 календарних днів з дня виходу наземного ТЗ з пункту відправлення, залежно від того, яка з цих подій настане раніше;
    • щодо перевезень залізничним ТЗ – якщо застрахований вантаж не був виданий вантажоодержувачу на його вимогу протягом 60 календарних днів після закінчення строку доставки;
    • щодо перевезень водним ТЗ – після закінчення 30 календарних днів з часу запланованого прибуття судна в порт призначення, якщо з часу подачі заяви про відшкодування збитків про водне ТЗ не надійшло ніяких відомостей;
    • щодо перевезень повітряним ТЗ – якщо застрахований вантаж не був виявлений під час розшуку протягом 60 календарних днів з часу запланованого прибуття повітряного ТЗ в аеропорт призначення;
    • щодо перевезення у прямому змішаному сполученні (перевезення різними видами ТЗ) – після закінчення 90 календарних днів з дня прийняття застрахованого вантажу до перевезення.
  • Застрахований вантаж, що перевозиться за згодою Страхувальника на палубі водного ТЗ, є застрахованим на умовах Варіанту страхування ІСС «В», якщо інше не передбачено Договором страхування. При цьому, дане положення не застосовується до застрахованого вантажу, що перевозиться на палубі водного ТЗ в стандартних морських контейнерах.
  • Безпечним місцем паркування є спеціально обладнана стоянка для автомобільних перевізників (TIR Parking) або стоянка, що охороняється. Безпечне місце паркування – місце паркування чи стоянки ТЗ, що відповідає одній з наступних вимог:
    • спеціально обладнана стоянка для автомобільних перевізників - TIR Parking, при цьому водію, що здійснює перевезення і що виконав зупинку ТЗ на такому TIR Parking, забороняється залишати кабіну ТЗ на термін, більший ніж 60 хвилин. Водій зобов’язаний отримати документ, що підтверджує оплату послуг стоянки (TIR Parking);
    • стоянка, що охороняється та яка приймає вантаж та ТЗ на відповідальне зберігання та/або приймає на зберігання ТЗ і несе відповідальність за цілісність пломб, замків, запорів;
    • територія стаціонарних постів дорожньо-патрульної служби національної поліції;
    • в межах території України - стаціонарний пост національної поліції - місце несення служби нарядами національної поліції, обладнане спеціальними службовими приміщеннями, оснащене технічними і спеціальними засобами, інженерними та іншими спорудами, а також територія, яка закріплена за ним в установленому законодавством порядку.
  •  Негабаритні та великовагові вантажі покриваються страхуванням за  умови узгодження Маршруту перевезення з дорожніми службами. При цьому, зі страхового покриття виключаються і не відшкодовуються збитки, що були викликані невідповідністю (як за документами, так і по факту) габаритів і маси застрахованого вантажу пропускним характеристикам елементів інфраструктури і застосуванням непридатних або невідповідних ТЗ.
Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності), якщо мінімальний та максимальний розміри страхової суми визначені умовами страхового продукту Страхова сума встановлюється на кожне перевезення у розмірі вартості вантажу за контрактною вартістю, інвойсом, іншим документом, де зазначена вартість вантажу та умови його поставки, з можливістю включення вартості фрахту, митних зборів та інших документально підтверджених витрат, пов’язаних з перевезенням вантажу. Страхова сума може включати в себе витрати на транспортування, митне оформлення, охорону застрахованого вантажу, остаточно сплачений фрахт, а також інші витрати на організацію транспортування застрахованого вантажу та його доставку вантажоодержувачу, якщо такі витрати можуть бути покладені на Страхувальника (Вигодонабувача). В такому випадку страхова сума встановлюється у розмірі 110% страхової вартості Застрахованого вантажу.
Мінімальний та максимальний розміри страхової премії та/або страхового тарифу
  • Мінімальні базові страхові тарифи –0,03%
  • Максимальні базові страхові тарифи –10%.
Вид, мінімальний та максимальний розміри франшизи (за наявності)

Безумовна франшиза від 0% до 5 % від страхової суми;

Територія та строк дії договору страхування [включаючи інформацію про порядок вступу його в дію та період(и) страхування (за наявності)

Територія страхування.

Територією страхування є маршрут перевезення застрахованого вантажу, зазначений у Договорі страхування.

В будь-якому випадку страхове покриття не надається на території:

  • тимчасово окупованих російською федерацією території України, зон/районів воєнних або бойових дій, зон воєнних або збройних конфліктів, території проведення антитерористичної операції, території проведення операції об’єднаних сил; за винятком наземної території та повітряного простору Автономної Республіки Крим, Донецької та Луганської областей України; акваторії Чорного моря Автономної Республіки Крим та акваторії Азовського моря Донецької області України (дванадцятимильні прибережні зони);
  • Російської Федерації, Республіки Білорусь; Грузії: Абхазії, Південної Осетії; Азербайджану: Нагорного Карабаху; Придністровської Молдавської Республіки, за виключенням випадків, коли документи необхідні для врегулювання страхового випадку та передбачені умовами Договору страхування, видані уповноваженими органами Республіки Молдова; Турецької Республіки Північного Кіпру; Афганістану, Демократичної Республіки Конго, Джибуті, Еритреї, Ємену, Іраку, Ірану, Камеруну, Корейської Народно-Демократичної Республіки, Кот-Д’Івуар (берег Слонової Кістки), Ліберії, Лівану, Лівії, Нігерії, Південного Судану, Сирії, Сомалі, Судану, Сьєрра-Леоне; Малаккської протоки, Аденської затоки, Гвінейської затоки, Оманської затоки, Південно-Китайського моря;
  • на території Італії, до півдня від Рима Страховик не надає страхове покриття та не здійснює виплату страхового відшкодування, якщо застрахований вантаж був знищений/пошкоджений або втрачений внаслідок крадіжки,  пограбування, викрадення, протиправних дій третіх осіб.

Умовами Договору страхування можуть бути передбачені інші обмеження щодо території страхового покриття та маршруту перевезення.

Строк дії договору страхування

  • Строк дії Договору страхування встановлюється за згодою Страховика і Страхувальника та зазначається у Договорі страхування.
  • Договором страхування можуть бути передбачені часові обмеження щодо дії страхового захисту за Договором страхування (періоди страхування) в межах загального строку дії Договору страхування.
  • Якщо інше не передбачено Договором страхування, Договір страхування набирає чинності з 00 годин 00 хвилин (за київським часом) дня, наступного за днем сплати страхової премії чи її першої частини (у разі сплати страхової премії частинами) у повному обсязі згідно з умовами Договору на поточний рахунок Страховик, та закінчується о 24 годин 00 хвилин дати, що зазначена в Договорі страхування як дата закінчення строку дії Договору страхування.
  • Зобов’язання Страховика за Договором страхування починаються лише після сплати страхової премії відповідно до умов Договору страхування та з моменту початку завантаження вантажу в ТЗ/засіб перевезення, продовжується під час перевезення і закінчується при виконанні умов, які зазначаються у Договорі страхування.
Винятки із страхових випадків та

Не підлягають відшкодуванню збитки, що відбулися внаслідок, якщо Договором страхування не передбачено інше:

  • війни, вторгнення військ, дій противника, воєнних дій (незалежно від того, була оголошена війна чи ні), громадянської війни, заколоту, революції, повстання, бунту, страйку, локауту, громадянських заворушень, наказів військової влади або протиправного присвоєння права віддавати накази, дій саботажників або осіб, що діють за дорученням або від імені політичних організацій або взаємодіють з ними;
  • дій страйкарів, робітників у локауті або осіб, які порушують трудову дисципліну, беруть участь у заколотах, актах громадянської непокори;
  • терористичних актів;
  • перевезення готівки в будь-якій формі і будь-яким видом ТЗ.
  • використання рефрижераторних/ізотермічних причепів/напівпричепів віком понад 12 років.
  • перевезення застрахованого вантажу автомобільним ТЗ, вік якого перевищує 15 років, або морським ТЗ, вік якого перевищує 25 років.
  • пропажі (зникнення) ТЗ безвісти разом з застрахованим вантажем.

Не підлягають відшкодуванню збитки, що відбулися внаслідок та під час:

  • конфіскації, примусового відчуження, реквізиції, знищення або ушкодження по розпорядженню існуючого де-факто або де-юре уряду або іншої установи влади арешту (проведеного цивільною або військовою владою) або будь-якої спроби це вчинити.
  • конфіскації судна чи ТЗ, на якому перевозиться застрахований вантаж.
  • прямого чи непрямого впливу ядерного вибуху, радіації чи радіоактивного зараження, забруднення, пов’язаних із будь-яким застосуванням атомної енергії і використанням радіоактивних матеріалів, хімічного забруднення.
  • дії звукових хвиль, інфра- та ультразвуку, вібрації, а також електричної та електромагнітної інтерференції.
  • впливу вологості, в тому числі трюмного повітря.
  • зношення (затирання, стирання тощо) та прояву інших природних або особливих властивостей застрахованого вантажу (хімічних змін, внутрішнього псування, усушки, витоку, цвілі, гниття, бродіння, втрати якості тощо), самозаймання, окислювання, іржавіння, корозії та/або зміни кольорів, похибки методу вимірювань.
  • пошкодження застрахованого вантажу черв'яками, гризунами, комахами, птахами, грибком.
  • руйнування, пошкодження, знищення або спотворення інформації, кодів, програм або програмного забезпечення, а також будь-якого збою в роботі комп’ютерного обладнання, програмного забезпечення або вбудованих мікросхем, якщо це не є результатом зовнішнього впливу на застрахований вантаж і пошкоджень завданих застрахованому вантажу або його упаковці в період страхування.
  • виявлених у застрахованому вантажі виробничих дефектів, а також дефектів, які були відомі Страхувальнику (Вигодонабувачу) до укладення Договору страхування.
  • відправки застрахованого вантажу в неналежному стані, а також невідповідного упакування та/або закупорювання застрахованого вантажу, у тому числі внаслідок неналежної підготовки застрахованого вантажу до перевезення або неправильного розміщення застрахованого вантажу в кузові ТЗ, вагоні, трюмі судна або контейнері.
  • затримки в доставці застрахованого вантажу, падіння цін, втрати очікуваного прибутку та інших непрямих збитків (у тому числі пені за несвоєчасну доставку або збитки у зв'язку із закінченням строків реалізації застрахованого вантажу), навіть якщо вони відбулися в результаті страхового випадку (за винятком витрат за загальною аварією).
  • неплатоспроможності чи невиконання обов’язків (в тому числі фінансових) власниками, керуючими, фрахтуючими чи операторами ТЗ.
  • виникнення будь - яких претензій з боку судновласників.
  • немореходності ТЗ (судна) або непридатності ТЗ, контейнера, складського приміщення для безпечного перевезення (зберігання) застрахованого вантажу, якщо про таку немореходність або непридатність Страхувальнику (Вигодонабувачу) було відомо або він повинен був знати про це до моменту закінчення завантаження застрахованого вантажу або початку його зберігання.
  • свідомої експлуатації технічно несправних ТЗ або конструктивно перероблених на власний розсуд ТЗ та обладнання (в т.ч. рефрижераторних установок) або ТЗ, які не пройшли технічну перевірку відповідно до вимог чинного транспортного законодавства.
  • експлуатації технічно несправного ТЗ, що призвело до виходу з ладу його окремих систем і механізмів, контейнера, обладнання, в тому числі рефрижераторного обладнання при перевезенні вантажів, які вимагають спеціального температурного режиму перевезення; ТЗ, який не пройшов обов’язкового технічного контролю в установленому порядку; переобладнання, зміни конструкції ТЗ з порушенням вимог діючих правил, стандартів, нормативів, допусків заводів-виробників.
  • використання рефрижераторного обладнання, що не має пристрою контролю і запису температурного режиму.
  • впливу або зміни температури в результаті поломки або неналежного функціонування (припинення належного функціонування) рефрижераторного, холодильного, ізотермічного обладнання з будь-яких причин, навіть якщо поломка обладнання відбулась внаслідок страхового випадку, якщо Договором страхування не передбачено страхування рефрижераторних вантажів.
  • подій, які сталися до укладення та набрання чинності Договору страхування.
  • подій, які сталися поза межами Маршруту перевезення, зазначеного у Договорі страхування.
  • навмисних дій чи грубої недбалості Страхувальника (Вигодонабувача), його співробітників, включаючи порушення норм і правил перевезення вантажів, норм завантаження/вивантаження, зберігання, упаковки та закупорювання вантажу, кріплення, недостатнього або незадовільного маркування або нумерації вантажних місць.
  • відмови від перевезення будь-якої із сторін договору перевезення застрахованого вантажу або коли це перевезення не відбулося (стало неможливим, економічно недоцільним тощо).
  • недостачі застрахованого вантажу, що прибув у пункт призначення в справному ТЗ/вагоні/контейнері, без слідів проникнення та з непорушеною пломбою/замком/печаткою вантажовідправника або митних органів; або доставленого вантажоодержувачу в цілій зовнішній упаковці без слідів її розкриття.
  • відсутності, пошкодження або недостатності пакування застрахованого вантажу, який за своєю природою схильний до псування та пошкодження без пакування або без належного пакування.
  • втрати з вини Страхувальника зазначених у накладній, прикладених до неї або вручених йому документів.
  • перевезень контрабандних вантажів і вантажів незаконної торгівлі.
  • порушення Страхувальником чинного законодавства будь-якої країни, включаючи збитки (вимоги) щодо сплати пені, штрафів, неустойок.
  • прийняття міжнародних актів, положень, інструкцій, та інших заходів (актів тощо), що стосуються встановлення порядку ввезення, вивезення або транзиту товарів, у тому числі тих, що вимагають сертифікації якості, які набирають чинності після прийняття застрахованого вантажу до перевезення.
  • крадіжки вантажу в результаті шахрайських дій третіх осіб, в тому числі з використанням імені отримувача, його представника (агента) або митного органу, їх бланків, штампів та/або печаток, а також підроблених товаророзпорядчих та/або митних документів.
  • таємного зникнення вантажу (зникнення за нез’ясованих обставин та/або без слідів проникнення/злому).
  • непридатності складу або місця зберігання (під час експозиції, під час навантаження/перевантаження або розвантаження)
  • транспортування електроенергії, інформації по підземних кабелях; нафти, нафтопродуктів, газів та інших речовин за допомогою трубопровідного транспорту.
  • перевезення будь яких тварин чи птиці включаючи племінних тварин та великої рогатої худоби.
  • перевезення вантажів на військових ТЗ, на атомних моторизованих суднах; на підводних човнах; перевезення ядерних матеріалів.
  • перевезення вантажів в межах будівельних майданчиків, перевезення об’єктів нерухомості.
  • поштових та кур’єрських перевезень (кореспонденції, посилок тощо); небіжчиків;
  • буксирування вантажу сухопутним та океанським шляхами.
  • неприйняття Страхувальником заходів щодо рятування вантажу під час та після настання страхового випадку, забезпечення його збереження і запобігання подальшого його пошкодження.
  • непридатності застрахованого вантажу внаслідок його забруднення будь-якими вірусами і отруйними речовинами.
  • намокання застрахованого вантажу, що перевозиться у відкритому будь-якому ТЗ, внаслідок дії атмосферних опадів.
  • виникнення будь-якої відповідальності перевізника (експедитора), окрім випадків, коли перевізник (експедитор) є Страхувальником за Договором страхування.
  • забруднення чи засмічення навколишнього середовища, наземних або підземних вод (екологічна шкода).
  • пошкодження, знищення чи втрати контейнерів, в яких перевозиться застрахований вантаж або знаходиться під час зберігання.
  • вогню або вибуху в результаті навантаження, перевезення та (або) зберігання (в тому числі в безпосередній близькості від застрахованого вантажу) матеріалів, предметів та речовин, небезпечних щодо вибуху або самозаймання, з відома Страхувальника, Вигодонабувача, їх працівників, представників або осіб, які діють за їх дорученням, але без відома Страховика.
  • зберігання застрахованого вантажу в непристосованих і непридатних для зберігання вантажів місцях, а також недотримання правил складування.
  • перевезення скла або виробів зі скла автомобільним ТЗ, який не обладнаний пневматичною підвіскою, або якщо буде встановлений факт несправності такої підвіски на момент початку перевезення.
  • пошкодження або втрата всього чи частини застрахованого вантажу в результаті розриву мішків, біг-бегів, флексітанків, пошкодження та/або несправність кришок, клапанів або механізмів зливу (за виключенням випадків, коли такі пошкодження сталися внаслідок аварійного випадку з перевізним ТЗ, що зафіксовано документально).
  • пошкодження або втрата всього чи частини застрахованого вантажу в результаті протиправних дій третіх осіб, якщо наземний ТЗ, був залишений на паркуванні в місці, що не є безпечним місцем паркування.

При страхуванні «рефрижераторних вантажів» Страховик не здійснює виплату страхового відшкодування внаслідок:

  • порушення температурного режиму, якщо він відбувся внаслідок неправильної експлуатації / обслуговування рефрижераторної установки.
  • примусового відключення живлення або виснаження акумуляторів.
  • навмисних дій або грубої недбалості Страхувальника або його працівників щодо вимог по дотриманню необхідного температурного режиму перевезення вантажів.
  • простою ТЗ на кордонах і контрольно-пропускних пунктах через відсутність дозволів на проїзд.
  • псування/втрати властивостей/якості застрахованого вантажу внаслідок всіх випадків затримки строків або збільшення тривалості перевезення понад нормативні терміни, встановлені для відповідного вантажу та упакування.

Не покриваються ризики знищення (втрати) та/або пошкодження застрахованого вантажу, що сталися в результаті нелояльних дій (невиконання наказів, розпоряджень, правил тощо) працівників, представників Страхувальника, Вигодонабувача або осіб, які діяли за їхнім дорученням, при страхуванні перевезень цінного майна, а саме: готівки, монет, бланків суворої звітності, цінних паперів у документарній формі (облігації, сертифікати акцій, депозитні та ощадні сертифікати, векселі), дорогоцінних металів у будь-якій формі та виробів з них, коштовних і напівкоштовних каменів тощо, що здійснюються інкасаторськими службами банків, професійними перевізниками (інкасаторами) і залученими ними контрагентами.

Виключаються будь-які збитки, пошкодження, відповідальність, вимоги, витрати, або затрати будь-якого характеру, що прямо чи опосередковано спричинені, яким сприяли, є результатом, що виникли внаслідок або у зв’язку з інфекційною хворобою (включно з вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ) та COVID19) або страхом або загрозою (фактичною чи передбачуваною) інфекційної хвороби (включно з вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ) та COVID19), незалежно від будь-якої іншої причини чи події, що сприяє цьому одночасно або в будь-якій іншій послідовності.

Страховик не відшкодовує:

  • моральну (немайнову) шкоду;
  • непрямі збитки та неотримання прибутку;
  • збитки завдані навколишньому середовищу (екологічна шкода);
  • збитки, що виникли внаслідок неплатоспроможності Страхувальника;
  • збитки, що сталися внаслідок природних властивостей вантажів, внаслідок яких вони піддаються повній або частковій втраті чи пошкодженню, зокрема, внаслідок поломки, корозії, гниття, усушки, нормального витоку або дії молі чи шкідників; нестачі вантажу що не перевищує норм природних втрат;
  • збитки/витрати, які не підтверджені документально;
  • збитки, що виникли внаслідок дій Страхувальника (його представника або осіб, які знаходяться з ними у трудових чи договірних відносинах), в стані алкогольного сп'яніння, під впливом наркотичних чи токсичних речовин під час виконання ними своїх службових, трудових чи договірних обов’язків, пов’язаних із здійсненням діяльності при перевезенні;
  • збитки, претензії, позови та вимоги, що завдані з причин, про які Страхувальнику було відомо до початку дії Договору, але про які він не повідомив Страховика.

Страхування не покриває втрату, пошкодження, відповідальність або витрати, що є прямим або непрямим наслідком або виникли в результаті:

  • іонізуючого радіоактивного випромінювання або радіоактивного забруднення будь-яким ядерним паливом, або ядерними відходами, або в результаті вибуху ядерного палива;
  • радіоактивних, токсичних, вибухонебезпечних або інших небезпечних або забруднюючих особливостей будь-якої ядерної установки, реактора або інших конструкцій, що використовуються при роботі з ядерними матеріалами і ядерними компонентами;
  • будь-якої зброї або пристрою, що використовує атомний або ядерний синтез, або інші подібні реакції, такі як дія радіації або радіоактивної речовини;
  • радіоактивних, токсичних, вибухонебезпечних або інших небезпечних, або забруднюючих властивостей будь-якої радіоактивної речовини. Виключення в цьому застереженні не поширюються на радіоактивні ізотопи, що не входять до складу ядерного палива, у випадку якщо дані ізотопи виготовлені, перевозяться, зберігаються або використовуються для комерційних, сільськогосподарських, медичних, наукових або інших подібних мирних цілей.

В будь-якому випадку страхове покриття не розповсюджується на втрати, пошкодження, відповідальність або витрати, що прямо або непрямо викликані, настали внаслідок наступного:

  • будь-якої хімічної, біологічної, біохімічної або електромагнітної зброї;
  • використання або роботи з метою нанести ушкодження будь-якого комп’ютера, комп'ютерної системи, комп'ютерного програмного забезпечення, комп'ютерного вірусу або процесу, або будь-якої іншої електронної системи.

Виключення війни п’яти держав. Страховик не несе відповідальність за втрату, збиток або витрати, що виникають внаслідок початку війни (незалежно від того, було оголошення війни чи ні) між будь-якими з наступних країн: Великобританія, Сполучені Штати Америки, Франція, Російська Федерація та Китайська Народна Республіка.

Російське-Українське застереження про виключення: Не покриваються усі збитки, пошкодження, відповідальність або витрати, безпосередньо спричинені поточним російсько-українським конфліктом, або пов’язані з ним та/або будь-яким розширенням такого конфлікту. Також, виключаються збитки, пошкодження, відповідальність, або витрати, якщо вищезазначений конфлікт вважається безпосередньою причиною таких збитків, пошкоджень, відповідальності, або витрат. Це, також, включає, але не обмежується конфіскацією, експропріацією, націоналізацією, позбавленням, або обмеженням руху суден і вантажів на території вищезазначених країн.

Страховик не надає страхову покриття і не несе обов’язок та відповідальності стосовно відшкодування будь-якого збитку, або надання будь-якої послуги за Договором страхування, якщо надання цього покриття, відшкодування збитків, або надання будь-якої послуги  поставить Страховика під загрозу застосування будь-яких санкцій, заборон чи обмежень Організації Об'єднаних Націй або торгових чи економічних санкцій, закону і правил Європейського Союзу, Сполученого Королівства та Сполучених Штатів Америки.

Не покривається перевезення вантажів на суднах під прапорами Белізу, Камбоджі, Грузії, Сан-Томе, Вануату.

Страховиком не відшкодовуються збитки, викликані неналежним технічним станом ТЗ, яким перевозиться вантаж, непридатністю ТЗ, контейнера або підйомника для безпечного перевезення, навантаження, перевантаження, розвантаження застрахованого вантажу. Відшкодування здійснюється тільки в тому випадку, якщо Страхувальник документально доведе, що ані йому, ані його представникам не було відомо про непридатність або технічну несправність ТЗ, чи, згідно з умовами торговельного контракту, Страхувальник не міг впливати на вибір перевізника і ТЗ.

Страховик не відшкодовує втрату товарної вартості застрахованого вантажу; падіння цін на застрахований вантаж, інфляцію; упущена вигода; витрати/збитки від повернення застрахованого вантажу з будь-яких причин; витрати/збитки закінчення гарантійних термінів та термінів (строків) реалізації застрахованого вантаж.

Не покривається крадіжка без ознак насильницького або силового проникнення, а також непояснюване зникнення вантажу, а також виключає зобов’язання Страховика щодо відшкодування збитків, що виникли в ході опису або інвентаризації товарів та/або збитки, що відносяться до таємничого (нез‘ясовного) зникнення вантажу (застрахованого вантажу).

Страховик не відшкодовує збитки за ТЗ, що пов'язані із зникненням ТЗ (на якому перевозився застрахований вантаж) безвісти.

Страховик не відшкодовує збитки/витрати та/або на утилізацію зіпсованого, пошкодженого застрахованого вантажу або його залишків.

Умовами Договору страхування можуть бути передбачені додаткові обмеження у відшкодуванні збитків і виключення зі страхових випадків, що не суперечать законодавству України, пов'язані з умовами перевезення і збереження застрахованого вантажу.

Підставою для відмови Страховика у здійсненні виплати страхового відшкодування є:

  • навмисні дії Страхувальника або особи, на користь якої укладено Договір, спрямовані на настання страхового випадку. Зазначена норма не поширюється на дії, пов’язані з виконанням ними громадянського чи службового обов’язку, в стані необхідної оборони (без перевищення її меж) або захисту майна, життя, здоров’я, честі, гідності та ділової репутації. Кваліфікація дій Страхувальника або особи, на користь якої укладено Договір, встановлюється відповідно до чинного законодавства України; крім дій, вчинених у стані крайньої необхідності або необхідної оборони, або випадків, визначених законом чи міжнародними звичаями;
  • вчинення Страхувальником або іншою особою, на користь якої укладено Договір, умисного кримінального правопорушення, що призвів до страхового випадку;
  • подання Страхувальником свідомо неправдивих відомостей про об’єкт страхування обставини, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, або про факт настання страхового випадку;
  • отримання Страхувальником повного відшкодування збитків від особи, винної у їх заподіянні. При цьому, якщо збиток відшкодований частково і є меншим за повне відшкодування, то він підлягає відшкодуванню Страховиком за вирахуванням суми, яку Страхувальник вже отримав від винної особи;
  • несвоєчасне повідомлення Страхувальником (Вигодонабувачем) про настання страхового випадку без поважних причин або невиконання інших обов’язків, визначених Договором страхування, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання страхового випадку або розмір заподіяних збитків;
  • ненадання Страховику всіх необхідних документів та доказів, а також невиконання всіх формальностей, необхідних для  реалізації Страховиком права вимоги до особи, винної в заподіянні збитку; 
  • відмова Страхувальника/Вигодонабувача від права вимоги до особи, винної в заподіянні збитку (в тому числі надання гарантій або прийняття зобов’язань Страхувальником/Вигодонабувачем – не вимагати відшкодування збитків від особи, винної у їх заподіянні, або обмежити розмір відшкодування збитків);
  • неповідомлення Страховика у строки, визначені Договором страхування, про факти та обставини, що збільшують ризики настання страхового випадку.
  • невиконання Страхувальником /Вигодонабувачем обов`язків, передбачених Договором страхування;
  • інші підстави, встановлені законодавством України, умовами Договору страхування.
Ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком, групою страхових ризиків та/або страхових випадків (за наявності), іншими складовими страхового продукту .Ліміти відповідальності Страховика встановлюється у розмірі вартості вантажу за контрактною вартістю, інвойсом, іншим документом, де зазначена вартість вантажу та умови його поставки, з можливістю включення вартості фрахту, митних зборів та інших документально підтверджених витрат, пов’язаних з перевезенням вантажу.
Порядок розрахунку та умови здійснення страхових виплат

У разі настання події, що має ознаки страхового випадку:

  • при настанні події, що має ознаки страхового випадку, Страхувальник зобов’язаний:
    • негайно (але не пізніше 24 годин) після того, як Страхувальнику стало відомо про настання події, що може бути визнана страховим випадком, повідомити Страховика і діяти відповідно до рекомендацій Страховика.
    • ужити всіх необхідних заходів для запобігання збільшення розміру збитку/шкоди та усунення причин, що призводять до додаткового збитку/шкоди.
    • ужити всіх необхідних заходів, спрямованих на недопущення вивантаження вантажу з ТЗ, порушення упаковки вантажу, користування вантажем до прибуття Страховика (його представника), за винятком випадку, коли вивантаження або перепакування вантажу здійснюються з метою забезпечення його збереження.
    • якщо огляд вантажу проводиться безпосередньо вантажоодержувачем, водій або інша особа, уповноважена Страхувальником, беруть участь у проведенні огляду, митного огляду, підписують документи складені за їх участю та роблять у цих документах необхідні зауваження та застереження.
    • негайно повідомити представників компетентних органів, залежно від характеру події за місцем її настання (у т.ч. за кордоном) і забезпечити наявність документів, що підтверджують настання страхового випадку.
    • забезпечити збереження вантажу до прибуття уповноважених органів, представника Страховика, повідомити про цей випадок в найближчий митний орган (якщо страховий випадок стався за кордоном).
    • зробити детальні фото- та/або відео зйомку пошкодженого вантажу, ТЗ, місця події, оточуючих предметів тощо, які будь-яким чином пов’язані з страховим випадком.
    • без письмової згоди Страховика не робити заяв і не брати на себе зобов'язань із добровільного відшкодування збитку, не визнавати повністю чи частково своєї відповідальності й не підписувати будь-яких документів, що встановлюють розміри збитку за вимогами, висунутими до нього у зв'язку зі страховим випадком, окрім випадків, передбачених законодавством держави, на території якої стався страховий випадок.
    • подати письмову Заяву про страхову виплату (за встановленою Страховиком формою) не пізніше 3-х (двох) робочих днів від моменту його настання/моменту, коли Страхувальник дізнався про настання страхового випадку. Якщо з поважних причин Страхувальник, не зміг подати Страховику заяву про страховий випадок у встановлений цим Договором термін, він зобов’язаний підтвердити це документально.
    • надати Страховику (його представнику) можливість провести огляд місця події, вантажу, ТЗ та провести розслідування причин, обставин та розміру збитків, приймати участь в заходах щодо зменшення розміру збитку/шкоди.
    • без письмової згоди Страховика не робити заяв і не брати на себе зобов'язань із добровільного відшкодування збитку, не визнавати повністю чи частково своєї відповідальності й не підписувати будь-яких документів, що встановлюють розміри збитку за вимогами, висунутими до нього у зв'язку зі страховим випадком, окрім випадків, передбачених законодавством держави, на території якої стався страховий випадок.
    • всі витрати на оформлення та надання документів, що підтверджують факт настання страхового випадку, лягають на Страхувальника.
  • при настанні події, що має ознаки страхового випадку та для прийняття обґрунтованого рішення за заявленою подією, з’ясування обставин страхового випадку та встановлення розміру матеріального збитку Страховик має право:
    • письмово вимагати подання інших документів з обґрунтуванням причин вимоги, що підтверджують факт і обставини настання страхового випадку;
    • надсилати запити до правоохоронних органів, медичних установ, інших підприємств, установ та організацій, які володіють інформацією про обставини та причини настання страхового випадку.
Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов’язків, визначених договором страхування, включаючи несвоєчасне повідомлення про настання страхового випадку без поважних причин та несвоєчасну сплату страхової премії або її наступної частини

Страховик має право прийняти рішення щодо відмови у виплаті страхового відшкодування в разі:

  • Несвоєчасного повідомлення Страхувальником або його представником про настання страхового випадку без поважних причин;
  • Невиконання Страхувальником будь-яких зобов’язань, встановлених Договором/ Генеральним договором та чинним законодавством;
  • Наявності обставин, які є винятками із страхових випадків та обмеженнями страхування, передбаченими Договором.
  • Несплати Страхувальником страхової премії у встановлені Договором строки
Інформація про можливість придбати страховий продукт окремо, якщо такий продукт пропонується разом із супутнім та/або додатковим товаром, роботою або послугою, що не є страховою, як складова одного пакета або договору Страховий продукт не пропонується разом із супутнім та/або додатковим товаром, роботою або послугою, що не є страховою.
Інформація про страховий продукт, якщо такий продукт є додатковою страховою послугою (в якості складової одного пакету або договору) до інших товарів, робот або послуг, що не є страховими Страховий продукт не є додатковим до інших товарів, робіт або послуг, що не є страховими.
Умови отримання знижки на страховий продукт та акційні пропозиції страховика (за наявності), включаючи терміни їх дії Знижки та акційні пропозиції за цим страховим продуктом не надаються.
Перелік відомостей, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, та/або інформацію про інші обставини, що враховуються під час визначення розміру страхової премії

До інформації, яка має істотне значення для оцінки страхового ризику відносяться відомості про: вантаж, упакування, маршрут перевезення,  спосіб транспортування, вид перевезення.

 

Що може бути застраховано?

Всі види вантажів, які перевозяться будь-яким видом транспорту по всьому світу. Страхове покриття надається на весь період перевезення, та може включати перевантаження та проміжне зберігання.

Хто може бути страхувальником?

Юридичні та фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, які є власниками вантажу, а також експедитори або перевізники ( за умови, що договір укладається на користь власника вантажу).

Ризики

Страховий захист може бути надано за одним з варіантів стандартних умов, що відповідають сучасним вимогам до страхового покриття, а саме:

  • варіант страхування ІСС «А» - «З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА ВСІ РИЗИКИ»;
  • варіант страхування ІСС «В» - «З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА ЧАСТКОВУ АВАРІЮ»;
  • варіант страхування ІСС «С» - «БЕЗ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОШКОДЖЕННЯ, КРІМ ВИПАДКІВ АВАРІЇ»;
  • варіант страхування ICC “N” – «З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА НАЗВАНІ РИЗИКИ».

Програма «З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА ВСІ РИЗИКИ» передбачає відшкодування:

  • збитків від пошкодження, повної загибелі або втрати всього або частини застрахованого вантажу, що стались з будь-якої причини, за виключенням окремо зазначених випадків;
  • збитків, витрат та внесків по загальній аварії;
  • усіх необхідних і доцільно здійснених витрат по рятуванню вантажу та/або багажу, а також щодо зменшення або визначення розміру збитку, якщо збиток відшкодовується за умовами договору страхування.

Програма «З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА ЧАСТКОВУ АВАРІЮ» передбачає відшкодування:

  • збитків від пошкодження, повної загибелі або втрати всього чи частини застрахованого вантажу, що стались внаслідок: пожежі або вибуху; посадки судна на мілину, викиду судна на берег, перевертання судна або у випадку, коли судно тоне; перевертання або сходження з колій ТЗ під час наземного транспортування; зіткнення ТЗ з будь-яким об’єктом, за винятком контакту з водою; розвантаження судна в порту в результаті аварії; землетрусу, виверження вулкану або удару блискавки; обґрунтованого викидання застрахованого вантажу за борт або змиву його за борт; проникнення морської, озерної або річкової води у ТЗ, контейнер; втрати, змиву або падіння багажного місця, під час завантаження або розвантаження з ТЗ;
  • збитків, витрат та внесків по загальній аварії;
  • усіх необхідних і доцільно здійснених витрат з рятування вантажу, а також щодо зменшення або визначення розміру збитку, якщо збиток відшкодовується за умовами договору страхування.

Програма  «БЕЗ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПОШКОДЖЕННЯ, КРІМ ВИПАДКІВ АВАРІЇ» передбачає відшкодування:

  • збитків від пошкодження, повної загибелі або втрати всього або частини застрахованого вантажу, що стались внаслідок: пожежі або вибуху; посадки судна на мілину, викиду судна на берег, перевертання судна або у випадку, коли судно тоне; перевертання або сходження з колій засобу перевезення під час наземного транспортування; зіткнення судна або іншого засобу перевезення з будь-яким об’єктом, за винятком контакту з водою;  розвантаження судна в порту в результаті аварії; обґрунтованого викидання вантажу за борт;
  • збитків, витрат та внесків по загальній аварії;
  • усіх необхідних і доцільно здійснених витрат з рятування вантажу, а також щодо зменшення або визначення розміру збитку, якщо збиток відшкодовується за умовами договору страхування.

Програма «З ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ЗА НАЗВАНІ РИЗИКИ» передбачає відшкодування:

  • збитків що сталися внаслідок настання однієї або кількох подій, окремо обраних Страхувальником, у відповідності до переліку ризиків, які належним чином перераховані та зазначені в договорі страхування.

Спеціальні бонуси

  • розстрочка оплати страхового платежу,
  • спрощена документарна система відшкодування збитків

Істотна інформація, що необхідна для визначення тарифу та умов страхування:

  • найменування вантажу/багажу;
  • вид (и) транспорту;
  • маршрут перевезення;
  • період перевезення;
  • ризик (и), від яких страхується вантаж;
  • вартість вантажу;
  • вид упакування;
  • наявність охорони та супроводу вантажу;
  • історія збитків страхувальника.
  • Можливість укладання договору страхування як на разове перевезення, так і на весь рік (генеральний договір) - при страхуванні регулярних перевезень вантажів;

  • Можливість відшкодування збитків незалежно від наявності чи відсутності вини перевізника;

  • Можливість включення до страхового покриття військових ризиків, ризиків страйків та тероризму.

loading...