Інформація для клієнтів відповідно до ст. 7 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії»

На виконання вимог ч. 2 ст. 7 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії повідомляємо Вам наступне:

1) Інформація про надавача фінансових послуг:
а) Найменування, місцезнаходження, контактний номер телефону, адреса електронної пошти надавача фінансових послуг та адреса, за якою приймаються скарги клієнтів;
Повне найменування:
Українською мовою: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ПЗУ УКРАЇНА»
Англійською мовою: PRIVATE JOINT-STOCK COMPANY «INSURANCE COMPANY  «PZU UKRAINE»
Скорочене найменування: 
Українською мовою: ПрАТ СК «ПЗУ УКРАЇНА»
Англійською мовою: PJSC IC «PZU UKRAINE»

Місцезнаходження страховика : 04053, м. Київ,  вул. Січових Стрільців, 40
Контактний номер телефону: +38 (044) 238 62 38, +38(044) 581 04 00
Адреса електронної пошти: for-pzu@pzu.com.ua

Адреси, за якими приймаються скарги клієнтів:
https://www.pzu.com.ua/questions.html - вебсайті Страховика на якому можливо заповнити форму для подачі скарги.
for-pzu@pzu.com.ua - електронна пошта Страховика;
вул. Дегтярівська, 62, м. Київ, 04112, Україна – поштова адреса Страховика. 
б) Відомості про відокремлені підрозділи, місця надання фінансових послуг.
Відомості про відокремлені підрозділи страховика та їх місцезнаходження доступні до перегляду за посиланням: https://kis.bank.gov.ua/Home/SrchViewFil/20000035381
в) Відомості про склад органів управління.
Правління Товариства: В.о. Голови Правління Маркова Наталія Олександрівна, Член Правління Шолига Збігнев Кшиштоф.
Наглядова рада Товариства: Голова Наглядової ради Моніка Патира, Член Наглядової ради Кшиштоф Солтисік, Член Наглядової ради Войчех Парадовський, Член Наглядової ради Павел Вайда.
г) Відомості про фінансові показники діяльності, структуру власності, іншу інформацію про надавача фінансових послуг, що підлягає оприлюдненню відповідно до закону. 
Відомості про фінансові показники діяльності доступні на вебсайті Страховика за посиланням : https://www.pzu.com.ua/about/finance/reports.html 
Структура власності ПрАТ СК «ПЗУ Україна» розміщена на вебсайті Страховика за посиланням - https://www.pzu.com.ua/about/company.html
ґ) Відомості про державну реєстрацію надавача фінансових послуг.
ПрАТ СК «ПЗУ Україна» було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань 05.01.1999 року.
д) Інформація про наявність у надавача фінансових послуг права на надання відповідної фінансової послуги та про його включення до Реєстру, що містить відомості про такого надавача фінансових послуг.
ПрАТ СК «ПЗУ Україна» здійснює діяльність зі страхування згідно переліку фінансових послуг, зазначених у Витязі із Державного реєстру фінансових установ, виданого 23.04.2024 року.  
е) Відомості про порушення провадження у справі про банкрутство, відкриття ліквідаційної процедури, застосування процедури санації до надавача фінансових послуг.
ПрАТ СК «ПЗУ Україна» не перебуває у процесі банкрутства, ліквідації або санації. 
є) Рішення про ліквідацію/припинення надавача фінансових послуг.
У ПрАТ СК «ПЗУ Україна» не було прийнято рішення про його ліквідацію/припинення.
ж) Контактна інформація Регулятора, який здійснює державне регулювання щодо діяльності надавача фінансових послуг.
Національний банк України:
місцезнаходження: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601;
телефон: 0 800 505 240;
електронна пошта: nbu@bank.gov.ua
сайт: https://bank.gov.ua/ 
2) Перелік послуг та продуктів, що надаються надавачем фінансових послуг, порядок та умови їх надання.
Види діяльності ПрАТ СК «ПЗУ Україна» : 
65.12. Інші види страхування, крім страхування життя. 
65.20. Перестрахування.
ПрАТ СК «ПЗУ Україна» здійснює діяльність із страхування на підставі Ліцензії від НБУ від 23.04.2024, яка підтверджується Витягом із Державного реєстру фінансових установ від 23.04.2024 року. 
Страхування здійснюється на підставі договорів страхування, які укладаються відповідно до загальних умов страхових продуктів, які розміщені на вебсайті Страховика. Страхування здійснюється за класами страхування іншими ніж життя:
1) клас 1 - страхування від нещасного випадку (у тому числі на випадок виробничої травми та професійного захворювання); 2) клас 2 - страхування на випадок хвороби (у тому числі медичне страхування); 3) клас 3 - страхування наземних транспортних засобів (крім залізничного рухомого складу); 4) клас 4 - страхування залізничного рухомого складу;
5) клас 5 - страхування повітряних суден; 6) клас 6 - страхування водних суден (морських суден, суден внутрішнього плавання та інших самохідних чи несамохідних плавучих споруд); 7) клас 7 - страхування майна, що перевозиться (включаючи вантаж, багаж (вантажобагаж); 8) клас 8 - страхування майна від вогню та небезпечного впливу природних явищ; 9) клас 9 - страхування майна від шкоди, заподіяної градом, морозом, іншими подіями (включаючи крадіжку, розбій, грабіж, умисне пошкодження/знищення майна), крім подій, визначених у класі 8; 10) клас 10 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника); 11) клас 11 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання повітряного судна (у тому числі відповідальності перевізника);
12) клас 12 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання водного судна (у тому числі відповідальності перевізника); 13) клас 13 - страхування іншої відповідальності (крім визначеної у класах 10, 11, 12); 14) клас 14 - страхування кредитів;
15) клас 15 - страхування поруки (гарантії); 16) клас 16 - страхування інших фінансових ризиків (крім визначених класами 14, 15); 17) клас 17 - страхування судових витрат;
18) клас 18 - страхування витрат, пов’язаних з наданням допомоги (асистанс) особам, які потрапили у скрутне становище під час здійснення подорожі.
Перелік продуктів, що пропонуються страховиком розміщений на вебсайті страховика у розділі «Страхові продукти» і доступний до перегляду за наступним посиланням: https://www.pzu.com.ua/individual.html
3) Вартість, ціну/тарифи, розмір плати (проценти, винагороду) щодо продуктів залежно від виду фінансової послуги (для продуктів, які пропонуються клієнтам, що не є споживачами, така інформація може бути індивідуальною).
Вартість послуги страхування визначається за домовленістю між клієнтом та страховиком в залежності від потреб клієнта у страхуванні. Страхові тарифи обчислюються страховиком математичними, статистичними та/або економічними методами з урахуванням статистики настання страхових випадків та ймовірного розміру збитків, характеристик об’єкта страхування, розміру франшизи та інших умов страхування.  Страхова премія за договором страхування визначається шляхом помноження страхової суми та страхового тарифу (у разі його визначення). Страхова премія за договором страхування, за яким не визначається страховий тариф, розраховується відповідно до умов страхового продукту.
4) Інформація про механізми захисту прав споживачів (про можливість та порядок позасудового розгляду скарг споживачів, а також про наявність гарантійних фондів чи компенсаційних схем, що застосовуються відповідно до законодавства України щодо окремих видів фінансових послуг та/або продуктів).
Усі спори щодо виконання умов договору страхування вирішуються шляхом переговорів. При неможливості врегулювання спірних питань шляхом переговорів, справа розглядається у судовому порядку згідно з законодавством України.
Споживач при виникненні скарг також  може звернутися до Страховика у такі способи: заповнивши форму на вебсайті Страховика за посиланням: https://www.pzu.com.ua/questions.html або направивши повідомлення на адресу електронної пошти: for-pzu@pzu.com.ua, або засобами поштового зв’язку письмовим зверненням за адресою: вул. Дегтярівська, 62, м. Київ, 04112, Україна. У зверненні має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, контактний телефон (засоби зв’язку) та викладена суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати. Розгляд звернень споживачів здійснюється шляхом відповідного реагування на заяви та скарги згідно із Законом України «Про звернення громадян». Відповідь на звернення про захист прав споживачів Страховик надає протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня отримання такого запиту.
Також за захистом свої прав споживач може звернутися до Національного банку України:
місцезнаходження: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601;
телефон: 0 800 505 240;
Електронна пошта: nbu@bank.gov.ua; сайт: https://bank.gov.ua/ 

Захист прав споживачів небанківських фінансових послуг здійснюється Національним банком України через дистанційні канали шляхом опрацювання:
- онлайн звернення, що заповнюється споживачем за наступним посиланням  https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals, або електронного звернення, що надійшло на електронну пошту nbu@bank.gov.ua.
- листів разом із документами, що направляються на адресу: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601.
У зверненні потрібно розповісти суть питання, зазначити інформацію про себе та контакти. Вказати:

  • ваше прізвище, ім’я та по батькові;
  • місце проживання;
  • електронну пошту;
  • суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги.

На виконання вимог Закону України «Про страхування» Страховик дотримується вимог забезпечення платоспроможності страховика. 
Також за рахунок гарантійних внесків страховиків — членів Моторного (транспортного) страхового бюро України (надалі - МТСБУ) формується фонд страхових гарантій, який створюється для забезпечення платоспроможності МТСБУ під час взаєморозрахунків з уповноваженими організаціями інших країн у галузі страхування цивільно-правової відповідальності, з якими МТСБУ уклало угоду про взаємне визнання договорів цього виду страхування та взаємне врегулювання претензій стосовно відшкодування шкоди.
5) найменування (для фізичної особи або фізичної особи - підприємця - прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) посередників (за наявності)
Відомості про посередників доступні на вебсайті Страховика за посиланням
На виконання вимог ч. 4 ст. 7 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії повідомляємо Вам наступне:
1) Відомості про фінансові показники його діяльності та економічний стан, які підлягають обов’язковому оприлюдненню.
Відомості про фінансові показники діяльності та економічний стан, які підлягають обов’язковому оприлюдненню доступні на сайті страховика за наступним посиланням: https://www.pzu.com.ua/about/finance/reports.html

2) Перелік його керівників.
Правління ПрАТ СК «ПЗУ Україна»: В.о. Голови Правління Маркова Наталія Олександрівна
Член Правління Шолига Збігнев Кшиштоф.

3) Розмір часток у статутному капіталі надавача фінансових послуг, що знаходяться у власності членів його виконавчого органу, а також про структуру власності надавача фінансових послуг.
Частки у статутному капіталі Страховика, що знаходяться у власності членів його виконавчого органу відсутні.
Структура власності Страховика доступна на сайті ПрАТ СК «ПЗУ Україна» у розділі «Про PZU GROUP» . Посилання на вищевказану інформацію: https://www.pzu.com.ua/admin/upload/2024/struktura-vlasnosti-pzu-ukraina-01-01-2024.pdf 
4) іншу інформацію, право клієнта на отримання якої визначено законом.
Інша інформація право клієнта на отримання якої визначено законом розміщена на вебсайті Страховика https://www.pzu.com.ua/ 

На виконання вимог ч. 5 ст. 7 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії повідомляємо Вам наступне:
1) Фінансову послугу - загальну суму витрат, у тому числі зборів, платежів та інших витрат, які повинен сплатити споживач у зв’язку з отриманням фінансової послуги, включно з податками, а якщо конкретний розмір не може бути визначений - порядок визначення таких витрат.
Не підлягають оподаткування операції пов’язані з отриманням фізичною особою фінансової послуги, зокрема, сплата страхової премії (страхового платежу), виплата страхового відшкодування, повернення страхової премії (страхового платежу)  у разі дострокового припинення дії договору страхування. Виключення становлять випадки виплати моральної шкоди, страхового відшкодування спадкоємцю та інші випадки, передбачені чинним законодавством, що оподатковуються відповідно до положень Податкового кодексу України. 
2) Істотні умови договору про надання фінансової послуги, включаючи:
а) мінімальний строк дії договору:
Строк дії договору страхування встановлюється індивідуально відповідно потреб клієнта у страхування і в залежності від обраного клієнтом страхового продукту, програми страхування (у разі якщо така наявна) та/або встановлених чинним законодавством мінімальних строків дії договорів страхування. 
б) наявність у споживача права відмови від договору, права розірвання, припинення договору, права дострокового виконання договору, а також порядок та наслідки реалізації таких прав:
Права споживача відмовитися від договору страхування, розірвати, припинити регламентовані ст. 105 та ст. 107 Закону України «Про страхування». Окрім цього вищевказані права споживача щодо відмови від договору страхування, його розірвання та припинення, а також правові наслідки дострокового припинення дії договору чи відмови від договору детально викладені в умовах договору страхування, які погоджуються сторонами такого договору і підлягаю обов’язковому виконанню. 
Договором страхування не передбачена можливість дострокового виконання такого договору.  
в) Порядок внесення змін до договору:
Внесення змін і доповнень до  договору страхування можливе лише за взаємною згодою страховика та страхувальника. Зміни та доповнення до договору страхування оформлюються додатковими угодами до договору.  
3) механізми захисту прав споживачів:
а) можливість та порядок розгляду скарг та позасудового врегулювання спорів;
Усі спори щодо виконання умов договору страхування вирішуються шляхом переговорів. При неможливості врегулювання спірних питань шляхом переговорів, справа розглядається у судовому порядку згідно з законодавством України.
Споживач при виникненні скарг також  може звернутися до Страховика у такі способи: заповнивши форму на вебсайті Страховика за посиланням: https://www.pzu.com.ua/questions.html або направивши повідомлення на адресу електронної пошти: for-pzu@pzu.com.ua, або засобами поштового зв’язку письмовим зверненням за адресою: вул. Дегтярівська, 62, м. Київ, 04112, Україна. У зверненні має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, контактний телефон (засоби зв’язку) та викладена суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати. Розгляд звернень споживачів здійснюється шляхом відповідного реагування на заяви та скарги згідно із Законом України «Про звернення громадян». Відповідь на звернення про захист прав споживачів Страховик надає протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня отримання такого запиту.
Також за захистом свої прав споживач може звернутися до Національного банку України:
місцезнаходження: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601;
телефон: 0 800 505 240;
Електронна пошта: nbu@bank.gov.ua; сайт: https://bank.gov.ua/ 

Захист прав споживачів небанківських фінансових послуг здійснюється Національним банком України через дистанційні канали шляхом опрацювання:
- онлайн звернення, що заповнюється споживачем за наступним посиланням  https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals, або електронного звернення, що надійшло на електронну пошту nbu@bank.gov.ua.
- листів разом із документами, що направляються на адресу: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601.
У зверненні потрібно розповісти суть питання, зазначити інформацію про себе та контакти. Вказати:

  • ваше прізвище, ім’я та по батькові;
  • місце проживання;
  • електронну пошту;
  • суть порушеного питання, вашої пропозиції чи скарги.

б) Наявність гарантійних фондів чи компенсаційних схем, що застосовуються відповідно до законодавства:
На виконання вимог Закону України «Про страхування» Страховик дотримується вимог забезпечення платоспроможності страховика. 
Також за рахунок гарантійних внесків страховиків — членів Моторного (транспортного) страхового бюро України (надалі - МТСБУ) формується фонд страхових гарантій, який створюється для забезпечення платоспроможності МТСБУ під час взаєморозрахунків з уповноваженими організаціями інших країн у галузі страхування цивільно-правової відповідальності, з якими МТСБУ уклало угоду про взаємне визнання договорів цього виду страхування та взаємне врегулювання претензій стосовно відшкодування шкоди.
4) неможливість збільшення фіксованої процентної ставки чи зміни порядку розрахунку змінюваної процентної ставки за договором без письмової згоди споживача.
Процентні ставки в договорі страхування не застосовуються.