Отриманий чистий фінансовий результат є найнижчим з моменту дебюту PZU на біржі – він склав 2 342,2 млн. злотих і зменшився у порівнянні з попереднім роком на 21,1%. Показник ROE досяг рівня 18% і був нижчим на 4,6 п. Таким чином, минулий рік був черговим роком, за який зросли витрати і зменшилися прибутки. Через несприятливу кон’юнктуру на фінансових ринках результат за депозитним портфелем у порівнянні з попереднім роком знизився більш ніж на 34%, що становить майже 1 млрд. зл. У той же час знизилася прибутковість основної страхової діяльності.
– Ця тенденція вимагає від нас рішучих дій – говорить Міхал Крупінський, новий голова правління PZU SA і додає: гірші за останній час показники Групи не змінюють того факту, що підвалини, на яких ґрунтується позиція PZU, залишаються сильними і стабільними. У сфері страхування PZU продовжує зберігати перше місце у Польщі, як на ринку майнового страхування (31,2%), так і на ринку страхування життя (43,9% поліси зі сплатою внесків на регулярній основі). Група PZU також залишається лідером у Литві і Латвії, де її частка в місцевих ринках становить відповідно 31,1% i 25,1% (страхування майна і інше особисте страхування). Незважаючи на те, що медичне страхування ще не становить значної частини прибутків Групи, воно демонструє велику динаміку зростання. Це видно на прикладі підписаної валової премії за груповим медичним страхуванням, яка рік до року зросла на 46%. Продовжується також консолідація і використання наслідків синергії з Link 4, як і компаній Групи, придбаних у балтійських країнах.
– Ситуація з результатами Групи є передусім імпульсом до змін і у цьому сенсі вона також є шансом для її розвитку. Вона спонукає до того, щоб знову зосередитися на тому, що вже понад 200 років становить ідентичність PZU, тобто на страховій діяльності. Нашим головним завданням повинно бути пропонування клієнтам найкращих і найбільш інноваційних страхових продуктів, які захищатимуть їх майбутнє, здоров’я і майно. Тому лейтмотивом усієї нашої діяльності буде турбота про те, щоб наша основна діяльність була якомога більш прибутковою, стабільною і орієнтованою на майбутнє – підкреслює Міхал Крупінський.
За словами президента Крупінського, амбітним завданням Групи PZU є створення найбільш інноваційної і повністю орієнтованої на клієнтів фінансової групи в Європі. – Для цього ми використаємо рішення, які вже застосовувалися у компаніях нашої групи, у тому числі в Alior Bank, Link4 і балтійських компаніях, в основному, в Естонії – додає пан Крупінський.
Вплив на фінансові результати Групи PZU у 2015 році мали наступні фактори:
Крім того, на порівнянність результатів вплинули також наступні події разового характеру: валовий результат від продажу PZU Litwa у розмірі 165,5 млн. зл.; втрата 175,8 млн. зл. через зміну справедливої вартості акцій, придбаних в рамках І траншу, від дати їх придбання до дати отримання контролю над Alior Bank, тобто 18 грудня 2015 року; конверсія полісів за багаторічними договорами на пролонговані річні договори в груповому страхуванні типу П.
У 2015 році відбулися також значні зміни, які вплинули на порівнянність результатів і загального балансу, у тому числі придбання балтійських компаній (в 2015 році здійснювалася консолідація протягом усього періоду), продаж PZU Litwa у вересні 2015 року і консолідація банку Alior Bank. У результаті останньої згаданої угоди сума активів зросла на близько 40 млрд. зл., а неконтролююча частка участі – на 2,3 млрд. зл. на кінець 2015 року.
В 2015 році Група зібрала валову премію у розмірі 18 359,0 млн. зл. проти 16 884,6 млн. зл. у попередньому році (+8,7%). Ріст показників продажу зафіксовано передусім: у зарубіжних компаніях (+652,0 млн. зл.), в основному за рахунок премії, отриманої компаніями, придбаними у 2014 році; у сегменті масового клієнта (+749,5 млн. зл.) за винятком премії між сегментами, головним чином, в автострахуванні; в сегменті групового і індивідуального пролонгованого страхування, в основному за рахунок розвитку ризикового страхування і премії, отриманої за страхуванням здоров’я.
У той же час зафіксовано зниження показників продажу у сегменті корпоративних клієнтів, головним чином у страхуванні ЦВ, і в сегменті індивідуального страхування, зокрема серед інвестиційних продуктів в каналі bancassurance.
У 2015 році чистий прибуток від інвестиційної діяльності Групи PZU склав 1 739,3 млн. злотих проти 2 646,9 млн. злотих у 2014 році (на 34,3% менше). Така зміна була спричинена головним чином зниженням доходів від відсоткових фінансових активів і нижчими результатами, отриманими за похідними інструментами. Вплив цих факторів було частково компенсовано кращими результатами, отриманими за фондовими інструментами.
У 2015 році чистий обсяг відшкодувань і виплат разом зі зміною стану резервів Групи PZU склав 11 857,1 млн. злотих, що на 2,7% більше у порівнянні з 2014 роком. Ця сума була сформована передусім за рахунок збільшення портфеля групового ризикового страхування (при більшій збитковості), вищої збитковості у автострахуванні, зниження рівня технічних страхових резервів у зв’язку з прийнятим у PZU Życie в рамках щорічного визначення правил можливої індексації страхових сум клієнтів у пролонгованому страхуванні рішенням про зміну цих правил з початку 2016 року, нижчих показників зростання резервів в індивідуальних продуктах типу unit-linked в каналі банківського страхування, а також зниження резервів на відшкодування за збитки, завдані у попередні роки, в групі страхування загальної цивільної відповідальності.
У 2015 році аквізиційні витрати склали 2 376,3 млн. зл. і зросли на 10,7% по відношенню до рівня 2014 року. Такий приріст був головним чином пов'язаний зі збільшенням непрямих і прямих аквізиційних витрат у сегменті масового клієнта, а також початком консолідації придбаних у 2014 році страхових компаній. У той же час на зниження позиції аквізиційних витрат вплинув вищий рівень відстрочених витрат. Адміністративні витрати Групи в 2015 році сформувалися на рівні 1 657,9 млн. зл., що на 8,5% вище у порівнянні з попереднім роком. На їх рівень вплинуло включення у результати Групи PZU адміністративних витрат новопридбаних страхових компаній, збільшення витрат, пов’язаних із розвитком платформи Еверест (системи випуску полісів для майнового страхування) і іншими стратегічними проектами, спрямованими на підвищення якості обслуговування клієнтів. У той же час зафіксовано позитивний ефект у порівнянні з попереднім роком у сегменті пенсійного страхування внаслідок більших витрат у 2014 році, пов’язаних з доплатою у Гарантійний фонд.
Чистий прибуток у порівнянні з попереднім роком знизився на 21,1% і склав 2 342,2 млн. злотих проти 2 967,6 млн. злотих у 2014 році.
На кінець 2015 року власний капітал досяг розміру 15 178,9 млн. злотих і був вищий, ніж на кінець 2014 року (зріст на 15,3%). Збільшення консолідованого власного капіталу стосувалося некотролюючих часток участі, які у зв’язку з консолідацією банку Alior Bank досягли розміру 2 255,2 млн. злотих. У 2015 році рентабельність власного капіталу материнської компанії склала 18,0%. Таким чином, коефіцієнт ROE знизився на 4,6 п. у порівнянні з попереднім роком. Показники рентабельності, отримані Групою PZU у 2015 році, є вищими за показники усього ринку (за результатами трьох кварталів 2015 року).
№ п/п
Специфікація
Період 12 місяців
(в тис. злотих)
що закінчується на дату
31.12.2015
31.12.2014
1.
Валова підписана страхова премія
18 359 044
16 884 639
2.
Чистий обсяг страхових відшкодувань і виплат і зміна стану технічних страхових резервів
-11 857 102
-11 541 708
3.
Дохід від інвестиційної діяльності, у тому числі:
1 739 277
2 646 907
3a.
Чистий дохід від інвестицій
1 571 268
1 704 649
3b.
Нетто-результат експлуатації інвестицій і відрахування через знецінення інвестицій
-223 239
427 147
3c.
Зміна нетто справедливої вартості активів і зобов'язань, що оцінюються за справедливою вартістю
391 248
515 111
4.
Чистий прибуток
2 342 196
2 967 627
5.
Власний капітал
15 178 907
13 167 628
6.
Фінансові активи разом з інвестиційною нерухомістю
90 477 568
58 996 038
7.
Активи усього
105 429 009
67 572 761
Група ПЗУ Україна щиро вітає з Різдвом Христовим та прийдешнім Новим роком!
Група ПЗУ Україна взяла участь в благодійному заході до дня св. Миколая.
СК «ПЗУ Україна» підбила підсумки за 9 місяців 2024 року.
Моє ім'я *
Телефон *
Моє місто проживання або найближче до мене місто * Оберіть місто Без міста – інтернет-магазин Київ Львів Харків Одеса Дніпро Луцьк Бахмут Бердянськ Біла Церква Болград Бровари Василівка Васильків Вишневе Вінниця Володимир-Волинський Глухів Дніпро Дрогобич Житомир Жовті Води Запоріжжя Звягель (Новоград-Волинський) Івано-Франківськ Ірпінь Калинівка Кам'янець-Подільский Кам’янське Київ Конотоп Краковець Краматорськ Кременчук Кривий Ріг Кропивницький Луцьк Львів Любомль Маріуполь Мелітополь Миколаїв Мукачево Нетішин Ніжин Нікополь Нова Каховка Новомосковськ Новопсков Новояворівськ Обухів Одеса Павлоград Первомайськ Полтава Прилуки Рава-Руська Радехів Рівне Рубіжне Сєвєродонецьк Сміла смт. Куликів Сокільники Соснівка Старобільськ Стрий Суми Тернопіль Ужгород Умань Устилуг Харків Херсон Хмельницький Червоноград Черкаси Чернівці Чернігів Чорноморськ (колишній Іллічівськ ) Чортків Южноукраїнськ Яворів
Показати необов'язкові поля
Виберіть зручний час для дзвінка у найближчий час сьогодні завтра післязавтра 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00
Мій E-mail Хочу, щоб мені написали
Найближчий підрозділ PZU у моєму місті * Виберіть філіал
Коментар
* - поля обов’язкові для заповнення
Я даю згоду на обробку моїх персональних даних, наданих у даній формі – заявці на консультацію.