Збігнев Шолига, Генеральний директор «PZU Україна страхування життя»
Про те, чого змогла досягти страхова група PZU за 25 років діяльності на українському ринку та про стратегію на найближчі роки розповів Генеральний директор страхової компанії «PZU Україна страхування життя» Збігнев Шолига, а також, поділився секретом, як зберігати довіру клієнтів.
У 2018 році виповнилося 25 років з тих пір, як група PZU вийшла на Український ринок страхування. За цей час обидві компанії групи - «PZU Україна» та «PZU Україна страхування життя» - стали відомими гравцями ринку, пройшли усі етапи його становлення та розвитку, завоювали заслужений авторитет та довіру серед клієнтів та партнерів. Цей рік став особливо важливим для лайфової компанії, оскільки кількість клієнтів, котрих вона обслуговує, вперше перевищила 100 тисяч чоловік.
Можете розповісти про основні досягнення групи PZU?
— Нам дійсно є чим пишатися. Почну з того, що PZU – це найбільша страхова група у Східній та Центральній Європі с більш ніж 200 річною історією , котра відзначена високою оцінкою стійкості від рейтингового агентства S&P Global Ratings та котрій довіряють більше 22 млн. клієнтів в п’яти країнах. В Україні ми створили сітку з більше ніж 100 офісів, а кількість наших агентів та партнерів перевищує 1000. Компанії групи PZU Україна стабільно входять у ТОП-10 найбільших гравців українського страхового ринку, при цьому доля ринку лайфового страхувальника в 2017 році вперше перевищила 10%.
Яке зростання продемонструвала PZU в Україні?
— Ми завжди прагнемо розвиватися вище та швидше середньої динаміки страхового ринку і нам це вдається. Наприклад, згідно даних Нацкомфінпослуг, ринок ризикового страхування за 2017 рік (чисті премії - зріс на 8% , ринок страхування життя – на 6%). В той самий час, «PZU Україна страхування життя» за рік, що минув наростила премії на 25%. Фактично зростання перевищило динаміку ринку у рази, та ми маємо намір зберегти ці темпи й у 2018 році.
Що закладено в стратегії розвитку PZU на найближчі декілька років?
— Стратегія міжнародного розвитку групи PZU до 2020 року передбачає вихід на лідерські позиції на всіх ринках, де ми присутні. Наприклад, згідно результатів минулого року група вже стала безперечним лідером Литви, Латвії та Естонії. Зараз головним пріоритетом міжнародного розвитку групи PZU є Україна. Ми маємо намір й надалі збільшувати свою долю на українському страховому ринку.
Що можна сказати про стратегію саме «PZU Україна страхування життя» ?
— Деякі страхові компанії роблять акцент на співробітництві з банками, інші – працюють в основному з фізичними особами та укладають накопичувальні договори страхування життя. Існують компанії, котрі активно розвивають одразу декілька каналів продажів. Саме до таких відноситься «PZU Україна страхування життя».
Ми успішно продаємо індивідуальні договори страхування через особисту агентську мережу та MLM-брокерів, активно співпрацюємо з банками із страхування життя позичальників. Також працюємо з корпоративними клієнтами та пропонуємо роботодавцям заключати для своїх співробітників ризикові договори страхування, накопичувальні договори страхування додаткової пенсії, котрі звільнені від податків у роботодавця, а також договори страхування по програмі «Соціальний захист».
Які зміни сталися в роботі лайфової компанії за останні 3-4 роки?
— Ми активно та успішно розвиваємо всі канали продажів. Використовуючи досвід нашої материнської компанії PZU SA, ми працюємо над створенням нових страхових програм. Однак їх вивід на ринок буде можливий лише тоді, коли в Україні почнуть активно розвиватися нові фінансові інструменти, зросте фінансова обізнаність населення, зміниться страхове законодавство.
Чи могли б ви більш детально розказати про програми страхування життя, які ви пропонуєте на сьогодні?
— Лайфові продукти, котрі ми продаємо зараз – це класика страхування життя. Причому, їх можна зустріти в будь-якій країні Європи та Америки, тому що вони потрібні людям та слугують для забезпечення фінансового захисту при виникненні травм, критичних захворювань, інвалідності, втрати годувальника.
Наприклад, програма «Актив» дає застрахованій особі захист на випадок дожиття до кінця дії договору страхування або передчасної смерті.
Програма «Магістр» допоможе у накопиченні коштів на освіту дитини. А програма «Рантьє 10» дозволить забезпечити собі старість у достатку та солідну надбавку до пенсії.
Що змінюється у клієнторієнтованості вашої компанії?
— Базові зміни, на яких зосереджена група – це постійне підвищення якості обслуговування наших клієнтів. Обслуговування ми здійснюємо через свій контакт-центр, для продажів страхових продуктів використовуємо як традиційні технології, так і фронтингові онлайн-системи або програмне забезпечення банків. Скоро у нас почне функціонувати електронний архів договорів страхування, що дозволить ще більш ефективно супроводжувати клієнтів, підвищувати швидкість страхових виплат.
Чи можна сказати, що рівень довіри до страхування в Україні зростає?
— Один з найкращих індикаторів довіри – це структура страхових виплат у портфелі компанії. В «PZU Україна страхування життя» все більшу частку займають накопичувальні виплати, пов’язані із закінченням дії договорів страхування життя. За період з початку 2015 року та до липня 2018 року компанія виплатила своїм клієнтам згідно договорів страхування більш ніж 300 млн. грн.
Компанія з страхування життя заключає накопичувальні договори на 20-30 років. Основа довгострокових договорів – збереження коштів та їх захист від інфляції за рахунок отримання інвестиційного доходу та розподілу його між клієнтами. Це велика відповідальність і ми ретельно підбираємо інструменти для розміщення страхових резервів, приділяючи основну увагу надійності вкладень та гарантії повернення вкладених коштів.
Так, політика інвестування лайфових компаній найчастіше консервативна , але це зумовлено особливостями нашого бізнесу. Ми приділяємо велику увагу корпоративній культурі, дотриманню процедур комплаєнсу, ризикового-менеджменту, інвестиційної політики.
Нажаль, на українському ринку відсутнє велике різноманіття фінансових інструментів для інвестування страхових резервів. Тому, ми вибираємо тільки надійні рейтингові банки та державні облігації.
Завдяки професійній роботі наших інвестиційних менеджерів, ми забезпечуємо своїм клієнтам один з найкращих рівнів інвестиційного підходу на ринку. Всі ці фактори й примножують довіру з боку клієнтів.
Як корпоративний сектор відноситься до страхування життя? Чи можна казати про те, що бізнес повертається до практики включення страхового життя в мотиваційні пакети для співробітників?
— В останні роки все більше роботодавців включають поліси страхування життя в мотиваційний пакет для найманих співробітників. Надаючи співробітникам та їх сім’ям страховий захист, такі роботодавці демонструють свою соціальну відповідальність, сприяють підвищенню фінансової грамотності населення та популяризації страхування життя у країні.
Які продукти пропонує «PZU Україна страхування життя» для роботодавців?
— У нас широкий вибір програм для корпоративних клієнтів. Серед них – ризикове страхування співробітників на випадок травм, діагностування критичної хвороби, інвалідності, смерті; програма накопичувального страхування - «Додаткова пенсія»; унікальний продукт на ринку України – «Соціальний захист». Програма дуже проста. Згідно її умов страхуванню підлягають співробітники підприємства. Але, при цьому ця страхова компанія також виконує страхові виплати у зв’язку зі смертю близьких родичів співробітника або на випадок народження у співробітника дитини. Програма дуже зручна, як для найманого персоналу, так і для роботодавця. Адже, співробітникам не приходиться звертатися на підприємство за матеріальною допомогою, страхову виплату оперативно здійснює страхова компанія.
Які продукти обирають клієнти?
— На сьогоднішній день роботодавці роблять вибір на користь тих програм, котрі будуть оцінені співробітниками. Це прості ризикові договори страхування життя та програма «Соціальний захист». Накопичувальні договори страхування додаткової пенсії укладаються дуже рідко оскільки вони потребують великих фінансових затрат від роботодавця. Так і українці ще не звикли думати на перспективу, тому оцінити переваги накопичувального страхування життя на підприємстві їм важко.
Як вплине медична реформа на український ринок страхування?
— Я думаю, що у результаті медичної реформи, населення, нарешті, усвідомить що не всі медичні послуги в Україні безкоштовні. Адже буде проведена чітка різниця між переліком послуг, котрі надаються за рахунок держави, та послуг, за які точно необхідно буде платити гроші. Це й є привід задуматися про придбання страхового полісу, оскільки страхові компанії зможуть гарантувати додатковий захист здоров’я. Оплата за це буде незрівнянно нижча ніж ціна медичної допомоги, котра буде необхідна у тому випадку якщо виникнуть проблеми зі здоров’ям.
А пенсійна реформа?
— Я працюю в Україні вже багато років, за весь цей час я багато чув про пенсійну реформу, але реальних зрушень у цьому питанні я до сих пір ще не побачив. Безумовно, нам не байдуже, яким буде другий обов’язковий рівень пенсійної системи та якою буде роль лайфових страхових компаній у ньому. Але це все ще відкриті питання, котрі ми обговорюємо в Українській федерації страхування та Лізі страхових організацій України, та доносимо свою позицію законодавцям.
На даний момент наша позиція така - необхідно працювати тут та зараз, активніше укладати накопичувальні договори страхування життя та роз'яснювати людям, чому наявність такого договору важлива для них. Тобто, по суті, це робота на третьому рівні пенсійної реформи з добровільним додатковим накопиченням громадян.
Як ви вважаєте, що є запорукою успіху PZU на українському ринку?
— Ми впевнені у потенціалі та розвитку українського ринку страхування. Всі обіцянки, котрі ми даємо клієнтам, виконуються сьогодні та будуть гарантовано виконуватися у майбутньому. Я хочу висловити велику подяку клієнтам – за довіру , партнерам – за лояльність та довгострокові відносини, співробітникам – за професіоналізм. Саме завдяки їм ми змогли досягти значних успіхів, та зайняти достойне місце серед конкурентів на ринку страхових послуг України.
СК «ПЗУ Україна» підбила підсумки за 9 місяців 2024 року.
Для клієнтів та партнерів компанії розпочав роботу новий веб-сайт Страхової компанії «ПЗУ Україна страхування життя».
Підсумки врегулювання страхових випадків за січень-червень 2024 року.
Моє ім'я *
Телефон *
Моє місто проживання або найближче до мене місто * Оберіть місто Без міста – інтернет-магазин Київ Львів Харків Одеса Дніпро Луцьк Бахмут Бердянськ Біла Церква Болград Бровари Василівка Васильків Вишневе Вінниця Володимир-Волинський Глухів Городок Дніпро Дрогобич Житомир Жовті Води Запоріжжя Звягель (Новоград-Волинський) Івано-Франківськ Ірпінь Калинівка Кам'янець-Подільский Кам’янське Київ Конотоп Краковець Краматорськ Кременчук Кривий Ріг Кропивницький Луцьк Львів Любомль Маріуполь Мелітополь Миколаїв Мукачево Нетішин Ніжин Нікополь Нова Каховка Новомосковськ Новопсков Новояворівськ Обухів Одеса Павлоград Первомайськ Полтава Прилуки Рава-Руська Радехів Рівне Рубіжне Сєвєродонецьк Сміла смт. Куликів Сокільники Соснівка Старобільськ Стрий Суми Тернопіль Ужгород Умань Устилуг Харків Херсон Хмельницький Червоноград Черкаси Чернівці Чернігів Чорноморськ (колишній Іллічівськ ) Чортків Южноукраїнськ Яворів
Показати необов'язкові поля
Виберіть зручний час для дзвінка у найближчий час сьогодні завтра післязавтра 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00
Мій E-mail Хочу, щоб мені написали
Найближчий підрозділ PZU у моєму місті * Виберіть філіал
Коментар
* - поля обов’язкові для заповнення
Я даю згоду на обробку моїх персональних даних, наданих у даній формі – заявці на консультацію.