ПриватБанк

Общие условия страхового продукта «Страхование наземных транспортных средств «АВТОМИКС-ПРИВАТ»»

Информационный документ о стандартном страховом продукте «Страхование наземных транспортных средств «АВТОМИКС-ПРИВАТ»»

Програма страхування Страхування наземних транспортних засобів «АВТОМІКС-ПРИВАТ»
Об’єкт страхування

Об’єктом страхування є майно, на праві володіння, користування і розпорядження, а саме: транспортний засіб (надалі – ТЗ), зазначений у договорі страхування, та/або можливі збитки чи витрати, яких може зазнати Страхувальник/Вигодонабувач при настанні страхового випадку.

На страхування приймаються технічно справні ТЗ, які є предметом застави, що належать дієздатним фізичним особам, які уклали договір застави з АТ КБ «ПРИВАТБАНК» з метою забезпечення виконання зобов’язань за кредитним договором.

Страхові ризики та обмеження страхування

Страхові ризики:

• «Незаконне заволодіння» (скорочено - «НЗ») - втрата застрахованого ТЗ та його ДО внаслідок крадіжки, грабежу, розбою;

• «Дорожньо-транспортна пригода» (скорочено - «ДТП») - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки;

 • «Інші випадкові події» (скорочено - «ІВП») - пошкодження та/або знищення застрахованого ТЗ та/або його ДО внаслідок:

- «ПДТО» - протиправних дій третіх осіб;

- «СЛ» - стихійного лиха (повені, бурі, урагану, смерчу, шторму, зливи, граду, обвалу, лавини, зсуву, виходу грунтових вод, селю, удару блискавки, осідання грунту, землетрусу, паводка);

- «ДТЧ» - дії термічного чинника (самозаймання), а також іншої раптової дії термічного чинника, що знаходиться назовні застрахованого ТЗ (пожежа, вибух);

- «ВП» - зовнішнього впливу на застрахований ТЗ сторонніх предметів (у тому числі викид каменів або інших твердих фракцій з-під коліс транспорту, самовільне падіння дерев, каміння або інших  предметів, напад тварин, пошкодження ТЗ водою або іншими предметами або рідинами внаслідок аварії комунальних мереж);

- «ДП» - потрапляння ТЗ під дорожнє покриття.

Обмеження страхування:

• Страховим випадком не визнається подія, що відбулась у зв’язку із:

- керуванням застрахованим ТЗ особою, яка не має посвідчення водія відповідної категорії або права керування ТЗ;

- вживанням особою, що керувала застрахованим ТЗ, алкоголю, транквілізаторів, трициклічних антидепресантів, снодійних, холіноміметичних (одурманюючих) та наркотичних засобів, крім випадків прийому цих речовин внаслідок протиправних дій третіх осіб у вигляді примусу або загрози життю;

- вживанням особою, що керувала застрахованим ТЗ, після настання ДТП за її участю - алкоголю, транквілізаторів, трициклічних антидепресантів, снодійних, холіноміметичних (одурманюючих) та наркотичних засобів, до проведення уповноваженою особою медичного огляду з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують його увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого огляду.

• Страховик не відшкодовує:

- витрати на паливно-мастильні, миючі, а також фільтруючі матеріали, гази;

- витрати на відновлення документів на ТЗ та/або ДО, відновлення ключів внаслідок їх втрати, поломки або викрадення;

- збитки, завдані пошкодженням лише шин/дисків/коліс/підвіски (у тому числі елементи пневмопідвіски, пневмоамортизаторів тощо) застрахованого ТЗ:

а) якщо при цьому застрахований ТЗ не одержав пошкоджень інших частин/елементів/складових/деталей;

та/або

б) якщо такі пошкодження не пов’язані з протиправними діями третіх осіб;

- витрати на заміну пошкодженої внаслідок страхового випадку складової застрахованого ТЗ, якщо згідно з висновком експертного дослідження та/або будь-якого іншого висновку/звіту/акту незалежного компетентного спеціаліста, ця складова має сліди попереднього, неякісно виконаного відновлювального ремонту (тобто сліди ремонту, проведеного не за технологією виробника). Дія цього пункту не поширюється на випадки, коли попередній, неякісно виконаний ремонт проводився на СТО, рекомендованій Страховиком, в рамках врегулювання страхового випадку за договором страхування, укладеним Страховиком щодо застрахованого ТЗ;

- страхове відшкодування не виплачується, якщо обсяг і характер пошкоджень згідно з експертним дослідженням (трасологічним, автотехнічним тощо) та/або будь-яким іншим висновком/звітом/актом незалежного компетентного спеціаліста не відповідають заявленим Страхувальником причинам і обставинам страхового випадку;

- збитки, завдані внаслідок гідравлічного удару двигуна;

- збитки, завдані пошкодженням/втратою/викраденням декоративних/захисних ковпаків коліс застрахованого ТЗ. Якщо ж ковпаки були пошкоджені внаслідок ДТП (яка визнана Страховиком страховим випадком) разом з іншими частинами/елементами/складовими/деталями застрахованого ТЗ, то збитки завдані пошкодженням ковпаків теж підлягають відшкодуванню Страховиком;

- збитки, завдані внаслідок пошкодження/втрати/крадіжки виключно номерних знаків, рамок номерних знаків, емблем, молдингів, склоочисників, акумулятора;

- збитки, завдані лише електрообладнанню (в тому числі електробатареї) застрахованого ТЗ через коротке замикання. Якщо через коротке замикання в застрахованому ТЗ зазнали пошкоджень й інші частини/елементи/складові/деталі, збитки завдані електрообладнанню теж підлягають відшкодуванню Страховиком;

- вартість ремонту та/або технічного обслуговування застрахованого ТЗ, що не викликані настанням страхового випадку;

- вартість робіт, пов'язаних з реконструкцією та/або переобладнанням застрахованого ТЗ, ремонтом або заміною окремих частин, деталей та/або обладнання внаслідок їхнього зносу, технічного браку тощо;

- вартість художнього оформлення застрахованого ТЗ, здійсненого з метою надання йому індивідуальних властивостей (аерографія, оракальні наклейки, тощо);

- вартість ДО (в тому числі предметів, що закріплені на зовнішній стороні застрахованого ТЗ, таких, як антени, відкриті електропроводи, світлові рекламні установки, рекламні щити тощо), не зазначеного в договорі страхування та/або специфікації ТЗ, що надана Страховику при укладенні договору страхування, а також витрати на роботи, пов’язані з його встановленням;

- витрати на проведення заміни (замість ремонту) деталей, вузлів і агрегатів застрахованого ТЗ, здійснені через відсутність на спеціалізованому ремонтному підприємстві (СТО) необхідних запасних частин і деталей для ремонту цих вузлів і агрегатів;

- витрати на проведення заміни (замість ремонту) деталей, вузлів, агрегатів застрахованого ТЗ при можливості їх відновлення відповідно до нормативної документації виробника такого ТЗ;

- витрати на проведення ремонтних робіт, якщо вартість таких робіт перевищує вартість заміни відповідної складової (в тому числі з врахуванням зносу на деталі);

- витрати на термінове замовлення та/або термінову доставку комплектуючих, запасних частин, деталей;

- втрату товарної вартості застрахованого ТЗ;

- збитки, що виникли в результаті неправильного завантаження/розвантаження, кріплення і перевезення вантажу або багажу застрахованим ТЗ;

- збитки, на момент виникнення яких застрахований ТЗ не був зареєстрований на території України або не існувало дійсного свідоцтва про реєстрацію застрахованого ТЗ та/або дійсного документа про проходження ним обов’язкового технічного контролю, якщо стосовно цього ТЗ діють вимоги реєстрації і проходження обов’язкового технічного контролю;

- збитки, завдані причепом, що перебував у з’єднанні з застрахованим ТЗ, або вантажем, що перевозився на/в причепі.

Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності), якщо мінімальний та максимальний розміри страхової суми визначені умовами страхового продукту

Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності) не встановлені.

• Страхова сума на перший річний період дії договору визначається за згодою Страховика, Страхувальника та Вигодонабувача в розмірі ринкової (дійсної) вартості ТЗ/ДО на дату укладення договору страхування.

• Для нових ТЗ страхова сума може визначатися згідно договору купівлі-продажу та/або рахунку-фактури. 

• Розмір страхової суми за договором щорічно зменшується на 5% порівняно з розміром страхової суми за попередній річний період дії договору.

• Ліміт відшкодування за договором дорівнює страховій сумі, але не більше ринкової вартості застрахованого ТЗ на момент настання страхової події. Після страхової виплати страхова сума за договором не зменшується на розмір виплаченого страхового відшкодування.

• Страховик відшкодовує підтверджені витрати, спричинені страховим випадком. Такими можуть бути витрати:

- пов'язані з проведенням необхідних і доречних заходів з рятування пошкодженого ТЗ та/або його ДО та запобігання чи зменшення розміру збитку;

- пов'язані з оплатою вартості послуг транспортування пошкодженого ТЗ до найближчого авторизованого/спеціалізованого щодо такого ТЗ місця ремонту у випадку неможливості його пересування дорогами загального користування своїм ходом. Дія цього пункту не поширюється на вантажні автомобілі, автобуси/мікроавтобуси, спеціальну та сільськогосподарську техніку;

- на виїзд фахівця, погоджений Страховиком, на місце події за умови, що орієнтовна сума вартості відновлювального ремонту ТЗ становить більше 5 000 грн. та можливість виїзду підтверджена Страховиком при зверненні Страхувальника до контакт-центру Страховика.

• Ліміт відшкодування таких витрат складає 2 000,00 (дві тисячі)  гривень за одним страховим випадком.

Мінімальний та максимальний розміри страхової премії та/або страхового тарифу

• Мінімальний річний страховий тариф – 5,0% 
• Максимальний річний страховий тариф – 10,0%.

Розмір страхового тарифу за конкретним договором залежить від строку дії договору, періодичності оплати платежу, розміру страхової суми, франшизи, типу ТЗ, що приймається на страхування.
Річний страховий платіж (страхова премія) розраховується як добуток страхової суми та річного страхового тарифу, та зазначається в договорі.

Вид, мінімальний та максимальний розміри франшизи (за наявності)

Договором встановлюється безумовна франшиза за кожним та будь-яким випадком в наступному розмірі:
• за ризиком "НЗ" або у випадку конструктивної загибелі або фізичному знищенні ТЗ – безумовна франшиза складає 5,0% від страхової суми;
• за ризиками "ДТП" та "ІВП" - безумовна франшиза складає 0% або 0,5% або 1,0 % від страхової суми.

Територія та строк дії договору страхування [включаючи інформацію про порядок вступу його в дію та період(и) страхування (за наявності)

Територія дії договору страхування: Україна (крім території Автономної Республіки Крим, м. Севастополь) та території країн-учасниць міжнародної системи страхування «Зелена картка».
Дія договору не розповсюджується на території та зони військових дій (незалежно від того, оголошена війна чи ні), райони, де сталися терористичні акти та/або ведуться антитерористичні операції та населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та/або які розташовані на лінії зіткнення (відповідно до діючих нормативних актів України на дату страхового випадку), на тимчасово окупованих територіях, для яких на дату настання страхового випадку не встановлено дату завершення бойових дій, або тимчасової окупації згідно з переліком встановленим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року №1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією»).
Незважаючи на можливість поширення страхового покриття на території країн-учасниць міжнародної системи страхування «Зелена картка», договір страхування не діє (виключення із страхового покриття) на території Російської Федерації, Республіки Білорусь.

Строк дії договору страхування:

• Строк дії договору дорівнює 12-ти місяцям.

• Договір набуває чинності з 00 годин 00 хвилин (за київським часом) дати початку дії договору (вказаній в договорі), але не раніше моменту сплати Страхувальником страхового платежу (частини страхового платежу, якщо останній сплачується частинами) за перший період страхування в обсязі, визначеному в договорі, на розрахунковий рахунок Страховика та проведення огляду і фотографування ТЗ, що приймається на страхування разом з його ДО, про що зазначено в Акті огляду автотранспортного засобу, який є невід’ємною частиною договору та необхідною умовою для набуття його чинності, без виконання якої договір вважається таким, що не набув чинності.

Дія цього пункту, у частині проведення огляду, не поширюється на:

1) нові ТЗ що купуються в автосалоні та які не були в експлуатації та не мають пошкоджень.

2) на ТЗ, що купуються в автосалоні при одночасному виконанні наступних умов: ТЗ не експлуатувався раніше та не має пошкоджень;

3) на ТЗ, щодо яких укладається договір з новим строком дії, після закінчення строку дії попереднього договору, укладеного  щодо цього ТЗ, при одночасному виконанні наступних умов: відсутня перерва у страхуванні цього ТЗ в ПрАТ СК "ПЗУ Україна", відсутні заявлені збитки та/або виплачене страхове відшкодування та/або прийнято рішення про відмову по попередньому договору, укладеному щодо цього ТЗ.

• Договір діє до 24 години 00 хвилин (за київським часом) дати, що зазначена в договорі як дата закінчення строку його дії, якщо інші обставини не призвели до дострокового припинення дії договору з урахуванням умов договору щодо сплати страхового платежу.

• Дія договору продовжується на наступний період страхування за умови зарахування наступного страхового платежу (частини страхового платежу, якщо останній сплачується частинами) в сумі відповідно до договору на поточний рахунок Страховика в повному обсязі за наступний період страхування не пізніше дати, встановленої у договорі як гранична дата строку сплати.

• У випадку несплати наступного страхового платежу (частини страхового платежу, якщо останній сплачується частинами) повністю або частково в сумі та у строки, встановлені у договорі, дія договору не продовжується на наступний період страхування та договір припиняє свою дію з 00 год. 00 хв. 31-го календарного дня, наступного за датою закінчення попереднього періоду страхування.

Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов’язків, визначених договором страхування, включаючи несвоєчасне повідомлення про настання страхового випадку без поважних причин та несвоєчасну сплату страхової премії або її наступної частини

Невиконання Страхувальником обов’язків та вимог, визначених договором страхування, в тому числі зобов’язання протягом строку дії договору письмово повідомляти Страховика в строк, передбачений договором, про будь-яку зміну обставин, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, та/або інших обставин, що впливають на розмір страхової премії за договором, є підставою для відмови у страховій виплаті.

Несвоєчасне повідомлення Страхувальником про настання страхового випадку без поважних причин або невиконання інших обов’язків, визначених договором страхування, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання страхового випадку або розмір заподіяної шкоди (збитків), є підставою для відмови у страховій виплаті.

При сплаті Страхувальником страхової премії частинами страховий захист припиняється та договір страхування втрачає чинність через несплату Страхувальником чергової частини страхової премії в обсязі та строки, встановлені договором страхування.

Наслідки для споживача (Страхувальника) в разі невиконання ним обов’язків, визначених договором страхування, визначені Загальними умовами страхового продукту «Страхування наземних транспортних засобів «АВТОМІКС-ПРИВАТ» та договором страхування.

Інформація про можливість придбати страховий продукт окремо, якщо такий продукт пропонується разом із супутнім та/або додатковим товаром, роботою або послугою, що не є страховою, як складова одного пакета або договору

Договір страхування за цим страховим продуктом є додатковим до банківських послуг згідно з укладеним Страхувальником кредитним договором з АТ КБ «ПриватБанк».

Можливість придбати страховий продукт окремо – не передбачена.

У зв’язку з укладенням договору страхування за цим страховим продуктом відсутня необхідність отримання додаткових чи супутніх послуг Страховика та/або третіх осіб, пов’язаних з отриманням фінансової послуги за договором страхування.

Умови отримання знижки на страховий продукт та акційні пропозиції страховика (за наявності), включаючи терміни їх дії

Знижки та акційні пропозиції за цим страховим продуктом не надаються.

Перелік відомостей, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, та/або інформацію про інші обставини, що враховуються під час визначення розміру страхової премії
  • тип та характеристики ТЗ, що приймається на страхування
  • характер використання ТЗ, що приймається на страхування
  • розмір страхової суми
  • розмір франшиз
  • строк дії договору страхування
  • періодичність оплати страхового платежу
Застереження для споживача про необхідність ознайомлення до укладення договору страхування з інформацією про винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхових виплат, ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком, а також порядок розрахунку та умови здійснення страхових виплат, включаючи посилання на таку інформацію.

До укладення договору страхування споживач повинен обов’язково ознайомитися з інформацією про:

-        Винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхових виплат:

 • Відшкодуванню не підлягають збитки, що сталися безпосередньо внаслідок:

- зміни конструкції застрахованого ТЗ або встановлення деталей чи обладнання, яке не відповідає вимогам виробника такого ТЗ та/або встановлення якого не передбачено технічною документацією виробника та/або без письмового погодження відповідних органів;

- конструкційного або експлуатаційного зносу деталей, вузлів і агрегатів ТЗ;

- використання ТЗ у незадовільному технічному стані (визначення технічного стану ТЗ проводиться згідно з Правил дорожнього руху);

- буксирування застрахованим ТЗ іншого несправного або пошкодженого транспортного засобу або буксирування несправного або пошкодженого застрахованого ТЗ іншим транспортним засобом, якщо таке буксирування заборонено Правилами дорожнього руху (далі - ПДР ) або проводилось з порушенням ПДР;

- експлуатації та зберігання застрахованого ТЗ на території будівельних майданчиків, аеропортів та/або аеродромів (крім паркування у дозволених місцях);

- участі застрахованого ТЗ у спортивних та аматорських змаганнях (у тому числі вуличних гонках), автошоу, випробуваннях (у тому числі тестдрайвах);

- використання застрахованого ТЗ для навчальної їзди та/або в якості таксі, а також для надання послуг по регулярним/нерегулярним внутрішнім перевезенням пасажирів та/або вантажу (багажу) на замовлення, та/або передачі ТЗ в оренду, позичку, прокат, підряд, лізинг;

- перевезення застрахованого ТЗ будь-якими видами транспорту (на поромі, платформі, палубі, в кузові, вагоні, трюмі іншого транспортного засобу, в контейнері тощо);

- здійснення Страхувальником (або його довіреною особою/Водієм/Вигодонабувачем) кримінального правопорушення (кримінального проступку, злочину) з використанням застрахованого ТЗ, непокори органам влади, втечі з місця події чи залишення місця події, переслідування працівниками відповідних компетентних органів МВС тощо;

- війни, воєнних або бойових дій, воєнних або збройних конфліктів та їх наслідків, воєнних маневрів та інших заходів воєнного характеру, ураження мінами, бомбами та іншими засобами ведення війни та/або вибуховими пристроями, якщо інше не було письмово погоджено між Страхувальником, чинним Вигодонабувачем та Страховиком;

- події за участі будь-якої бойової або броньованої військової техніки, що використовується офіційними військовими формуваннями;

- захоплення, піратських дій, громадянських війн, революції, повстань, трудових конфліктів, страйків, локаутів, заколотів, трудових безладів або громадянських хвилювань;

- вилучення, конфіскації, реквізиції, арешту, обмеження свободи пересування чи затримання, знищення або пошкодження ТЗ за розпорядженням військової або цивільної влади та/або будь-яких терористичних груп чи терористичних організацій (в тому числі терориста/терористів, який/які може/можуть діяти окремо від терористичних груп чи терористичних організацій), незаконно створених воєнізованих або збройних формувань, а також спроба скоєння або загроза скоєння будь-якої вищезазначеної дії;

- радіоактивного, хімічного забруднення, внаслідок якого неможлива експлуатація застрахованого ТЗ;

- вибуху в результаті перевезення, збереження в застрахованому ТЗ вибухонебезпечних речовин, боєприпасів;

-         пожежі, що виникла в результаті порушення Страхувальником (або його довіреною особою, Водієм, Вигодонабувачем) правил техніки безпеки при проведенні ремонтно-технічних робіт та/або обслуговування, та/або користуванні пальними, та/або вибухонебезпечними речовинами, при використанні відкритого вогню чи газоелектрозварювального апарату, будь-якого необережного поводження з вогнем;

-         експлуатації ТЗ з незачиненими (відкритими) дверима, капотом чи кришкою багажника, залишення ТЗ без задіяння стоянкової гальмової системи;

- паління в салоні ТЗ, що призвело до пошкодження елементів салону ТЗ (сидінь, декоративного оздоблення салону тощо), в тому числі, якщо паління призвело до пожежі;

- викрадення застрахованого ТЗ та/або його ДО у випадку, коли:

1) Водій покинув застрахований ТЗ, залишивши всередині ключ, центральний ключ або інші засоби, що служать для відкриття та/або приведення в дію такого ТЗ;

та/або

2)       після залишення застрахованого ТЗ Водієм та/або пасажирами, у ТЗ залишено або не здійснено належного зберігання поза ТЗ документів (свідоцтва про реєстрацію) або ключа, центрального ключа чи інших засобів, що служать для відкриття та/або приведення в дію ТЗ або засобів проти викрадення такого ТЗ;

та/або

3) після залишення застрахованого ТЗ Водієм та/або пасажирами не вжито всіх можливих і доречних заходів для охорони такого ТЗ (способом, передбаченим у його конструкції) і не введено в дію всіх вказаних в Договорі страхування засобів проти викрадення. Положення цього пункту не застосовуються, якщо запобігти настанню зазначених випадків було неможливим з причини застосування насильства до Страхувальника, Водія та/або пасажирів.

• Страховим випадком не визнається:

- дрібні пошкодження пофарбованих та скляних деталей ТЗ, а саме: відколи розміром менше ніж 3 мм х 3 мм, які у разі пошкодження скляних деталей ТЗ не утворюють тріщини і не впливають на безпеку дорожнього руху; пошкодження лакофарбового покриття (ЛФП) застрахованого ТЗ внаслідок звичайної експлуатації (сколи фарби та подряпини), відшарування лакового покриття без ознак зовнішнього пошкодження, а також зміна кольору ЛФП внаслідок впливу сонячного проміння та/або потрапляння паливно-мастильних матеріалів, складових дорожнього покриття та інших матеріалів та рідин;

- незначні (розміром не більше 3 мм х 3 мм) пошкодження (сколи) лакофарбового покриття без утворення деформацій внаслідок постійного впливу дрібних часток асфальтного покриття, каміння, бітуму тощо; незначні (розміром не більше 5 мм х 5 мм) пошкодження (сколи), потертості та подряпини вітрового скла, які не утворюють тріщини і не впливають на безпеку дорожнього руху, пошкодження вітрового скла внаслідок експлуатації після неякісного відновлювального ремонту ТЗ; потертості, подряпини, плями тощо в салоні ТЗ (сидіннях, оббивці (обшивці), внутрішніх панелях, приладах (у т.ч. мультимедійних та навігаційних), органах керування та безпеки, декоративному оздобленні тощо);

- в частині ризику «НЗ» - подія, яка відбулась внаслідок неповернення застрахованого ТЗ Страхувальнику особою, що взяла застрахований ТЗ в оренду, прокат, підряд, лізинг або особою, що мала відповідний документ, який підтверджував право керування, користування, володіння  чи розпорядження застрахованим ТЗ, або отримала доступ до ТЗ з дозволу власника, або іншої особи, яка користувалась  ним на законних підставах;

- в частині ризику «ІВП» - факт заподіяння збитків, що стався внаслідок необережних дій Страхувальника (або його довірених осіб, Водіїв, Вигодонабувача), членів їх сімей, а також шкоди, завданої належними їм домашніми тваринами;

- викрадення будь-якого обладнання з салону ТЗ без наявності слідів  проникнення (пошкодження дверей, розбиття скла тощо).

Підставою для відмови Страховика у здійсненні страхової виплати є:

- Навмисні дії Страхувальника/Водія або особи, якій довірено ТЗ, спрямовані на настання страхового випадку. Зазначена норма не поширюється на дії, пов’язані з виконанням ними громадянського чи службового обов’язку, в стані крайньої необхідності або необхідної оборони (без перевищення її меж) або захисту майна, життя, здоров’я, честі, гідності та ділової репутації. Кваліфікація дій Страхувальника або особи, якій довірено ТЗ, встановлюється відповідно до чинного законодавства України.

- Вчинення Страхувальником, його посадовою особою, працівником або особою, яка має повноваження діяти від його імені або особою, якій довірено ТЗ, умисного кримінального правопорушення, що призвело до страхового випадку.

- Подання Страхувальником свідомо неправдивих відомостей про об’єкт страхування,  обставини, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, або про факт настання страхового випадку, а також приховування інформації про настання події, що має ознаки страхової.

- Отримання Страхувальником повного відшкодування збитків від особи, винної у їх заподіянні. Якщо збиток відшкодований частково, Страхова виплата здійснюється з вирахуванням суми, отриманої від зазначеної особи як відшкодування збитків.

- Несвоєчасне повідомлення Страхувальником про настання події, що має ознаки страхового випадку без поважних на це причин, або невиконання інших обов’язків, визначених договором страхування або законодавством, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання страхового випадку або розмір заподіяної шкоди (збитків) чи створення Страховику перешкод у визначенні обставин, характеру та розміру збитків, ненадання Страховику для огляду ТЗ та/або неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо здійснення страхового відшкодування.

- Збитки сталися внаслідок перевищення водієм застрахованого ТЗ встановлених обмежень швидкості руху більш, як на 50 км/год або в`їзду на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі та/або на заборонний сигнал світлофора та/або на заборонний жест регулювальника чи чергового по переїзду.

- Якщо ДТП сталася внаслідок  використання Страхувальником/Водієм ТЗ,  у наперед відомому аварійному стані, в тому числі їзди на зношених шинах (якщо залишкова висота малюнка протектора шини не відповідає вимогам Правил дорожнього руху).

- Встановлення експертами/фахівцями невідповідності пошкоджень ТЗ обставинам та характеру  події.

- Ухилення чи відмова від проходження в установленому порядку огляду водіїв транспортних  засобів на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських  препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

- Наявність обставин, які є винятками із Страхових випадків та обмеженнями страхування, передбаченими договором.

- Інші випадки, передбачені законодавством України та договором страхування.

-        Ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком:

Ліміт відповідальності Страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком обмежується зазначеною в договорі страховою сумою.

Ліміт відповідальності за застрахованим ТЗ дорівнює страховій сумі по такому ТЗ, але не більше ринкової вартості застрахованого ТЗ на момент настання страхової події. Після страхової виплати страхова сума за договором не зменшується на розмір виплаченого страхового відшкодування.

-       Порядок розрахунку та умови здійснення страхових виплат:

• Страхова виплата при настанні страхового випадку визначається на підставі документів, які встановлюють факт та розмір фактично завданих збитків.

• Розмір завданих збитків визначається після огляду ТЗ на підставі розрахунку Страховика та/або на підставі експертної оцінки розміру збитку  та/або кошторису вартості відновлювального ремонту СТО погодженого зі Страховиком з урахуванням документів, наданих Страхувальником, а також документів і відомостей, зібраних Страховиком, самостійно, а саме:

- переліком знищених, пошкоджених або таких, що зникли, вузлів, агрегатів, деталей, приладдя та оздоблення ТЗ або самого ТЗ;

- агрегатів, деталей, приладдя та оздоблення ТЗ або самого ТЗ.

• При визначенні розміру збитків враховуються:

- страхова сума для ТЗ у випадку його знищення чи незаконного заволодіння;

- дійсна вартість ТЗ на час укладання цього договору та на момент настання страхового випадку (якщо при розрахунку розміру страхового відшкодування у разі настання страхового випадку виявиться, що страхова сума, зазначена у договорі, більша дійсної вартості застрахованого ТЗ, договір діє у тій частині страхової суми, яка не перевищує його дійсної вартості, при цьому сплачена зайва частина страхового платежу поверненню не підлягає);

- витрати, спричинені настанням страхового випадку, згідно договору;

- ціни на запасні частини та матеріали, вартість відновлювальних робіт.

• При настанні страхового випадку відшкодуванню підлягають тільки прямі збитки. Не відшкодовуються упущена вигода, витрати на оренду чи наймання іншого транспортного засобу, моральні збитки та інше.

• Відшкодування збитків для ТЗ віком до 5 років включно провадиться без вирахування зносу частин, деталей і приладдя, що підлягають заміні, станом на день настання страхового випадку. Для ТЗ віком більше 5 років відшкодування збитків провадиться з вирахуванням фізичного зносу частин, деталей і приладдя, що підлягають заміні, станом на день настання страхового випадку. Розмір фізичного зносу визначається відповідно до «Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів».

• Якщо при настанні страхового випадку виявиться, що страхова сума, встановлена на відповідний річний період дії договору, становить менше 80 (вісімдесят)% дійсної вартості ТЗ на дату настання страхового випадку (тобто страхова сума менша дійсної вартості ТЗ на дату настання страхового випадку), Страховик має право відшкодувати таку саму частку від визначених по страховій події збитків (пропорційна система відповідальності). При цьому франшиза вираховується після застосування вказаної умови пропорційності до визначених згідно з договором збитків.

• У випадку конструктивного або фізичного знищення ТЗ (коли вартість відновлювального ремонту перевищує 75 (сімдесят п’ять)% страхової суми), Страховик виплачує Страхувальнику страхове відшкодування в розмірі меншої величини з двох: дійсної вартості ТЗ на момент настання страхового випадку або страхової суми, з вирахуванням попередніх виплат за договором, франшизи, несплачених страхових платежів та вартості залишків ТЗ.

• У разі незаконного заволодіння застрахованим ТЗ, Страховик виплачує Страхувальнику страхове відшкодування в розмірі меншої величини з двох: дійсної вартості ТЗ на момент настання страхового випадку або страхової суми, з вирахуванням попередніх виплат за договором, франшизи, несплачених страхових платежів.

• Страховик при одержанні від Страхувальника Заяви на виплату страхового відшкодування та усіх документів та/або інформації, передбачених договором, і одержання акта автотоварознавчої експертизи (яку, за потреби, замовляє, сплачує і одержує Страховик або Представник Страховика) повинен прийняти рішення про виплату або відмову у виплаті страхового відшкодування, яке оформляється страховим актом протягом 10 (десяти) робочих днів.

• За випадками незаконного заволодіння застрахованим ТЗ, рішення про виплату страхового відшкодування у розмірі 30 (тридцяти)% приймається протягом 10 (десяти) робочих днів після отримання разом з іншими документами довідки про внесення відомостей про кримінальне правопорушення. Рішення про остаточну виплату страхового відшкодування приймається впродовж 10 (десяти) робочих днів після отримання Страховиком копії постанови про закриття кримінального провадження відповідно до пунктів інших, ніж п.п. 1), 2) і 7) частини 1 ст. 284 Кримінального процесуального кодексу України (далі КПК); або копії постанови про зупинення досудового розслідування, або копії вироку суду (за винятком виправдувального вироку, ухваленого при встановленні судом підстав для закриття кримінального провадження, передбаченого п.1 ч.1 ст. 284 КПК), але в будь-якому разі не пізніше ніж через шість календарних місяців після підписання страхового акту про виплату першої частини страхового відшкодування.

• Виплата страхового відшкодування здійснюється Страховиком протягом 10 (десяти) робочих днів з дати прийняття рішення та в обов’язковому порядку здійснюється за погодженням із Вигодонабувачем.

• У разі прийняття рішення про відмову у здійсненні страхової виплати, Страховик протягом 10 (десяти) робочих днів із дня прийняття такого рішення повідомляє Заявнику (Страхувальнику/Вигодонабувачу) у письмовій формі про прийняте рішення з обґрунтуванням причини відмови.

 Повна інформація наведена у Загальних умовах страхового продукту «Страхування наземних транспортних засобів «АВТОМІКС-ПРИВАТ» https://www.pzu.com.ua/admin/upload/2025/doc-product/ZUSP-Avtomix-Privat-pzu.pdf

вернуться
loading...